-
Liknande Innehåll
-
Av erikdal
Hej
Jag använder javascripts standardfunktion datepicker() och den fungerar helt OK - men kalendervyn är alltför liten (se bild).
Hur gör jag för att ändra storleken på vyn?
Erikdal
-
Av linasalina
Hejsan, undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig med denna uppgift? Uppgiften är följande;
Du ska lämna in ett HTML formulär (ta gärna en kopia av e
tt
existerande formulär) som
innehåller några input eller andra fält. Formuläret
måste
innehålla två e
-
mail input fält
så att
användaren måste fylla i sin mailadress två
gånger och scriptet kollar att det är samma
båda gångerna, för att minimera risken för slarvfe
Tack på förhand!
ämna in ett HTML formulär (ta gärna en kopia av e användaren måste fylla i sin mailadress två <!docotype html>
<html>
<Head>
<script type="text/javascript">
document.formular.email.value;
function kolla() { if (document.getElementById('email').value!==document.getElementById('email2').value) {alert("Dina epostadresser överenstämmer inte");}}// !== betyderinte lika med
function kolla() { if (document.getElementById('email').value!==document.getElementById('email2').value) {alert("Dina epostadresser överenstämmer inte"); return false;}
}
</script>
</Head>
<script type="text/javascript">
</script>
<body>
<form onSkicka="returnfunktionsnamn();">
<input type="email" id="email">
<input type="bekräfta email" id="email 2">
<label> <button type="Skicka" class="skicka">skicka</button> </label>
<div class="status">
</div>
</form>
</body>
</html>
-
Av Lothlórien
Finns det något sätt för att kunna stänga menyn inte bara med krysset utan genom att klicka utanför menyn?
Så här serjavascriptet ut som styr både öppning ovh stängning av menyn: function openNav() { document.getElementById("myNav").style.width = "45%"; } function closeNav() { document.getElementById("myNav").style.width = "0%"; } Tacksam för svar 😃
-
Av Mathias G
Hittar inte riktigt någon lösning som stämmer överens med hur det ser ut i mina filer i min Wordpress installation.
Någon som kan förklara hur man tar bort Titel raden på sidor i Wordpress via kod. Alltså ej via plugin?
/Mathias
-
Av Mathias G
Hej!
Skall byta färg på på linjen runt medelande rutan i pluginet Contact Form 7
Har skapat ett child theme som jag vet fungerar.
När jag testar att göra ändringen i Google Inspector eller Firefox firebug funkar det hur bra som helst men när jag ändrar till exakt samma färg i style.css filen så händer det inget den byter inte till rätt färgnyans som den borde göra vid det här laget.
Någon som vet varför det inte fungerar som det skall
body .wpcf7 { border: 4px solid #de99af; padding: 40px; } body input[type="text"], body input[type="email"], textarea { background: #fff; border: 1px solid #de99af; } Någon som kan säga varför den vägrar ändra färg på sidan?
/Mathias
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen