Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
__TL__

Hur importerar man favoriter till IExplorer 11 från Edge i win10

Rekommendera Poster

__TL__

Hur importerar man favoriter till IExplorer 11 från Edge i win10​

Det vore bra om man kan spara en fil med favoriterna från Edge

MVH TL

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tune

Klicka ikonen med de 3 punkterna längst upp till höger och välj Inställningar. Du kan också klicka på de 3 linjerna uppe i högra hörnet och sen välja Importera favoriter. Med blå text ser du text "Importera favoriter från en annan webbläsare" . Klicka på denna och välj vilken webbläsare du vill importera från. Klicka Importera.

Någon importmöjlighet via fil har jag inte hittat. Det brukar alltid finnas möjlighet att importera html-fil med internet-genvägar men inte i Edge.

Jag blev snabbt besviken när jag gjort importen eftersom jag har många internetgenvägar i mappar så importeras dessa till Edge i en röra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
__TL__

Det var åt andra hållet jag menade i IE skulle jag vilja importera favoriterna från Edge

Edge verkar ha flera problem det går inte att använda E-Legitimation heller, De e bara att återgå till gamla bettan Internet Explorer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tune
Postad (redigerade)

Det var åt andra hållet jag menade i IE skulle jag vilja importera favoriterna från Edge

Läste lite snabbt.

Edge är bara ett halvfabrikat, kanske blir bra i framtiden.

Har du provat mobilt BankID för det fungerar, slutade helt att använda vanligt BankID när jag började med mobilt?

Redigerad av Tune

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
__TL__

Där man testar E-Leg står det att Edge är google crome 42

Om man vill importera från Edge till IE så får man ta upp båda webbläsarna sida vid sida och klippa o klistra från adressfätet. Inget vidare modernt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

På sidan http://www.tenforums.com/tutorials/7256-microsoft-edge-favorites-backup-restore-windows-10-a.html står det var favoriterna lagras.

Mappen %LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites

Lagras de som enskilda internet-genvägar?

I så fall bör man kunna kopiera dem och sen klistra in dem i Internet Explorers Favorit-mapp (C:\Användare\"anv.namn"\Favoriter eller liknande).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ove Söderlund

Gjorde en snabbkoll, och ja det är vanliga url-filer och därmed är det bara att kopiera dessa till Favoriter-mappen i User-mappen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...