Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur importerar man favoriter till IExplorer 11 från Edge i win10


__TL__

Rekommendera Poster

Hur importerar man favoriter till IExplorer 11 från Edge i win10​

Det vore bra om man kan spara en fil med favoriterna från Edge

MVH TL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka ikonen med de 3 punkterna längst upp till höger och välj Inställningar. Du kan också klicka på de 3 linjerna uppe i högra hörnet och sen välja Importera favoriter. Med blå text ser du text "Importera favoriter från en annan webbläsare" . Klicka på denna och välj vilken webbläsare du vill importera från. Klicka Importera.


 


Någon importmöjlighet via fil har jag inte hittat. Det brukar alltid finnas möjlighet att importera html-fil med internet-genvägar men inte i Edge.


 


Jag blev snabbt besviken när jag gjort importen eftersom jag har många internetgenvägar i mappar så importeras dessa till Edge i en röra.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var åt andra hållet jag menade i IE skulle jag vilja importera favoriterna från Edge

Edge verkar ha flera problem det går inte att använda E-Legitimation heller, De e bara att återgå till gamla bettan Internet Explorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det var åt andra hållet jag menade i IE skulle jag vilja importera favoriterna från Edge

Läste lite snabbt.

 

Edge är bara ett halvfabrikat, kanske blir bra i framtiden.

 

Har du provat mobilt BankID för det fungerar, slutade helt att använda vanligt BankID när jag började med mobilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där man testar E-Leg står det att Edge är google crome 42

Om man vill importera från Edge till IE så får man ta upp båda webbläsarna sida vid sida och klippa o klistra från adressfätet. Inget vidare modernt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sidan http://www.tenforums.com/tutorials/7256-microsoft-edge-favorites-backup-restore-windows-10-a.html står det var favoriterna lagras.

Mappen %LocalAppData%\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites

Lagras de som enskilda internet-genvägar?

I så fall bör man kunna kopiera dem och sen klistra in dem i Internet Explorers Favorit-mapp (C:\Användare\"anv.namn"\Favoriter eller liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Gjorde en snabbkoll, och ja det är vanliga url-filer och därmed är det bara att kopiera dessa till Favoriter-mappen i User-mappen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...