Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara ljud, ingen bild.....


habbeli

Rekommendera Poster

Håller på att bli tokig, varför har jag bara ljud och ingen bild på FaceBooks filmsnuttar?

Win7 + Google Chrome, allt uppdaterat med Secunias hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cilla ;) 
Jag har faktiskt inte provar IE. Då det började strula så avinstallerade jag IE i tron på att det kunde störa Chrome, nu har jag väl fattat att det inte ska ha någon betydelse.
Jag kan ju installera om IE och prova, vilken variant tycker du jag ska prova, det finns ju några modeller att välja på  :huh: 
Jag kan nog dra mej till minnes att detta med ljud och bild började tjorva när Google Chrome blev uppdaterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Förhoppningsvis inaktiverade du bara Internet Explorer i Kontrollpanelen - Program ... - något med Windows-funktioner till vänster och då aktiverar du det där bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag hade bara avaktiverat IE. Nu har jag provat köra IE och det funkar inte alls, det var väl anledningen till att jag kör med Chrome i stället. Jag har alltid haft problem med att IE är segt som en lus på en tjärsticka så jag vet inte vad jag ska göra. Det tar 1-2 minuter innan IE har öppnat FaceBook över huvud taget och då är det inte allt som är med ändå  :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om följande får fart på Internet Explorer:

 

Återställning av Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort det du tipsade om och den piggnade väl till lite men långt ifrån bra  :(

När jag går in på FB och klickar på aviseringar så står det helt still och cirkeln snurrar, jag väntade säkert en dryg minut men det händer inget. Gör jag samma sak med Chrome så öppnar det ögonblickligen.
Jag har alltid uppfattat IE som väldigt seg jämfört med andra webbläsare  :(  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så segt är det inte normalt att IE är i alla fall.

 

Hur fungerar det på andra sidor med Flash-innehåll, t ex SVT Play?

 

Några tips från SVT:s support: http://www.svt.se/tittarservice/fraga-oss/dialog/256503

De görs förstås när du är på FB i stället om det bara är där du har problem.

 

Två till tips: http://www.techspot.com/community/topics/i-hear-sound-but-videos-wont-play.178992/

På ungefär mitten av sidan skriver de om att ändra färgdjupet i Bildskärmsinställningarna från 32 till 16 bitar.

En bit längre ner om "Video Overlay settings ..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I SVT Play blev det helsvart ruta då  jag försökte spela upp program till en början, efter uppdatering av Flash Player så funkar det men det är inte samma fart som med Chrome. Ska gå in på FB och kolla om det blivit någon skillnad där, återkommer  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det provat och det är ingen större skillnad på IE, det är skitsegt och öppnar inte alls filmerna ibland. Börjar misstänka grafiken i datorn  :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan se om det hjälper att ändra GPU-rendering, eftersom uppdateringen har med grafiken att göra. Det gör du så här:
Internetalternativ - fliken Avancerat, ändra "Använd programvarurendering i stället för GPU-rendering".

 

Motsvarande i Chrome: http://www.sevenforums.com/tutorials/271264-chrome-gpu-hardware-acceleration-turn-off.html

 

När det gäller Chrome så dyker det upp sidor när man söker på: chrome sound no video

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Blir bara mer och mer förba**ad......  :angry: 
Hur jag än gör så är datorn lika tokig,,, den där GPU-renderingen hittar jag inte alls i Crome  :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Sådär ja, nu blev det lite bättre ordning på torpet  :) 
Ska köra på ett tag och se om det blev helt bra, återkommer sen  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...