Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

wp admin email spam


moztwanted

Rekommendera Poster

Hoppla!

 

Har problem med följande och fattar inte riktigt hur min e-mail kan ligga uppe/ute någonstans...

 

Har en sajt domän som registrerats med "Domains By Proxy" och som ligger uppe

med en egendesignad wp theme, utan kontaktformulär eller liknande.

 

Får då och då SPAM på wp admin e-mailen som jag använt vid själva installationen av wp,

dvs. den som ligger inne på min sajt men förstår inte riktigt hur någon kan se eller få reda på den,

då den inte ligger lajv någonstans...

 

Min fråga är, finns det något sätt man ser min e-mail på min wp sida, är den lätt att hitta fram och hur gör man?

 

Sen självklart, hur undviker jag nyfikna bottar eller elaka konkurenter från att leta/hitta/använda min e-mail?

 

Ett tips btw:

Blokera nyfikna från att komma in till din wp-login sida genom htaccess med följande kod: (ersätt xx.xx.xx.xx med din ip adress)

 

AuthUserFile /dev/null

AuthGroupFile /dev/null

AuthName "WordPress Admin Access Control"

AuthType Basic

<LIMIT GET>

order deny,allow

deny from all

# Din ip adress nedan

allow from xx.xx.xx.xx

</LIMIT>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så enkelt att de bara prövar med att skicka mejl till domäner med vanliga ord och namn före @, som admin@domän, info@domän, test@domän, john@domän osv?

 

Jag antar att du har googlat mejladressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

Min e-mail är inte så lätt att gissa sig fram till, då jag inte har någon koppling till själva domänen tex. lassessida.se installerad med e-mail: jonas(at)gbglassegott.se, varutav jag undrar hur någon kan ta reda på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...