Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus HomeCloud - att avinstellera detta...


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Jag måste få avreagera mig lite, hehe.

 

Jag har ett moderkort från Asus och med detta följer det med ett program som heter Asus HomeCloudServer, med vilket man skall kunna sätta upp sitt eget moln och kunna komma åt innehåll man lagrar från sina egna enheter eller dom man delar ut till andra på sin egna dator  - även utanför sitt eget nätverk (man kan också om man vill välja att använda Asus molntjänst).

Inom nätverket fungerar det, men inte utanför, pga. se denna tråd Wake on WAN

 

Dokumentationen är obefintlig och ingenstans får man reda på hur det är tänkt att fungera med installation och exakt hur man sätter upp det hela.

Men det som verkligen tog slag i saken nu var att det knappt går att avinstallera.

Ja det är sant; avinstallations-programmet kräver nämligen ens inloggningsuppgifter!!

 

Har ni någonsin varit med om maken till vansinnigt?

 

post-73434-0-58004100-1437800850_thumb.png

 

Jag lyckades till slut efter många om och men lösa detta, luskade reda på dessa uppgifter till sist.

Men om inte, vad för ytterligare extra krångel hade jag inte då ställts inför?

Förutom att det krävdes två stycken till avinstallationer av program som hör till Asus HomeCloud och bara det var en sak för sig.

 

Efter detta var det minst tre tjänster som jag slapp och uppstartstiden på min maskin kortades ned rejält samt primärminnets (RAM) minnessåtgång också frigjordes en hel del.

Huga Asus bedrövligt, håll er till hårdvaran istället där ni är i princip outstanding.

:thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...