-
Liknande Innehåll
-
Av Automan
Hej!
Om jag kör en engelsk version av Excel skriver jag formlerna på engelska.
=CONCATINATE(A1;B1;C1) Om jag kör svensk version av Excel skrivs formlerna på svenska
=SAMMANFOGA(A1;B1;C1) Är det möjligt i Excel att ställa in att formlerna alltid skrivs på engelska oavsett vilket språk programmet körs i ? Vad jag är ute efter är att slippa fundera över vad en viss formel heter på svenska bara för att jag har lärt mig dess engelska benämning.
-
Av Dennis_P
Hej, osäker om detta är rätt kategori för frågan, om inte ber jag om ursäkt.
Jag ska vara med i inköpet av affärssystem till vårat företag och undrar nu om ni har några tips på affärssystem?
Vi har kollat lite på Pyramid affärssystem, är det någon som har använt det? rekommenderar ni det?
Vi är ett medelstort företag med ca 50-100 anställda.
-
Av Idaepettersson
Hej! Jag skulle behöva hjälp med att översätta texten " allt jag vill det kan jag" till latin!
Tacksam för svar!!
-
Av Mathias G
Hej!
Hur byter jag tangentbordslayout till "svenska" och byter språk till "svenska" i "Archlinux" kör XFCE4 som skrivbords gui.
Har googlat runt lite och det verkar finnas väldigt många olika sätt att göra det på. Så därför ställer jag frågan här och hoppas på en bra lösning.
/Mathias
-
Av Inger Maryissa
Jag får jätte-ofta ett meddelande om att en nedladdning av valfri funktion på engelska har misslyckats
( på svenska finns det ett par som tydligen är nedladdade )
men datorn vill tydligen ladda ner språkpaket på Engelska också ( se bild )
men så kollade jag runt lite i datorn och kontrollpanelen och hittade att datorn väntade på nedladdning av språkpaket på Engelska ( se bild )
kan det vara därför jag får dessa meddelanden ?
Så nu undrar jag om jag kan ta bort det på Engelska för att slippa dessa meddelanden jämt och ständigt ?
eller är det viktigt att det finns på datorn ?
Så tacksam för svar
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen