Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Windows 10


owen

Rekommendera Poster

Hej!

Jag vill installera Windowsarrow-10x10.png 10 på mer än en dator. Är då inte det bästa att ladda

hem en installationarrow-10x10.png för att bränna ner på en CD. Hur tar jag ner en sådan

Windowsarrow-10x10.png10?

 

På en dator kör jag Windows 10 build 10162. Kan jag installera W10 på den direktarrow-10x10.png

eller måste jag installera Winarrow-10x10.png 7 eller 8 på den först?

 

owen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Med tanke på de underliga länkarna och symbolerna i ditt inlägg verkar det som att du fått in besvärliga reklamprogram i datorn.

 

Efter att en dator har uppgraderats till den släppta Windows 10 efter den 29 juli kommer det att på den datorn gå att hämta ISO-filen för Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte komma in på e-forum med IE, fick svar att säkerhetsinställningar i IE hindrade åtkomst.

Bytte då till Firefox och kom då in. Med foxen uppkom de underliga länkarna och symbolerna.

 

Jag är inte säker på att jag förstår ditt svar, kan du utveckla det lite närmare

är jag tacksam. Kan jag installera Win 10 direkt över Win 10 utvärderingsversion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag vill installera Windowsarrow-10x10.png 10 på mer än en dator. Är då inte det bästa att ladda

hem en installationarrow-10x10.png för att bränna ner på en CD. Hur tar jag ner en sådan

Windowsarrow-10x10.png10?

 

På en dator kör jag Windows 10 build 10162. Kan jag installera W10 på den direktarrow-10x10.png

eller måste jag installera Winarrow-10x10.png 7 eller 8 på den först?

 

owen

Enligt vad som är sagt från Microsoft, så kommer ju denna Windows 10 Home att installeras via Windows Update, således kommer man inte kunna ladda ner/ få en ISO-fil, eftersom Microsoft inte vill att man ska kunna lägga in denna gratis-update på flera datorer, utan bara på just den dator som Windows-fönstret kommer upp på.

Men jag förstår inte ditt problem, har du 1 dator, 10 datorer, med Windows 7 Sp1 eller 8.1 på så får du ju möjligheten att installera Windows 10 Home, på alla dina datorer gratis via Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har läst någonstans, skrivet av Reuter tror jag, att man kunde ladda hem

W 10 och bränna ner till en DVD för att slippa uppgradera flera datorer via nätet, men gäller inte det längre?

Den dator jag använder till vardags har Windows 8.1 Pro. I den kan jag ju få in Win 10 via uppdate.

Men går det med en dator som kör Win 10 Preview?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har skrivit att man kommer att kunna hämta ISO-filen med Windows 10 på en dator som är uppgraderad till 10:an. Det är framförallt tänkt för att man ska kunna ominstallera Windows 10 efter en krasch men filen går förstås att använda för annat också.

 

Har man en uppdaterad Windows 10 Insider Preview (bygge 10240?) kommer den automatiskt att få in den färdiga versionen. Om den dessutom installerades som en uppgradering till en aktiverad, giltig etc Windows 7 eller 8.1, så kan man välja att gå ur Insider Program och inte längre få nya testbyggen. Däremot om man har ett gammalt bygge eller ett som inte installerades som en uppgradering eller annan situation kan man behöva installera den ursprungliga Windows 7 resp. 8.1 och uppgradera till 10:an därifrån.

 

Se //eforum.idg.se/topic/346749-informationssidor-om-windows-10/page-4?do=findComment&comment=1656960 och följande inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte komma in på e-forum med IE, fick svar att säkerhetsinställningar i IE hindrade åtkomst.

Bytte då till Firefox och kom då in. Med foxen uppkom de underliga länkarna och symbolerna.

Ser typiskt ut som något reklamtillägg i Firefox, se anvisningarna i tråden [url=//eforum.idg.se/topic/218337-till-dig-med-virus-eller-andra-skadliga-program-i-datorn/]Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn[/url.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...