Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windowslösenordet fylls i med konstiga tecken utanför min kontroll


Irma

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har problem att fylla i mitt windowslösenord. Det fylls automatiskt i en mängd tecken, t.ex. endast minustecken, eller endast slashtecken, i en rasande fart. Klickar i rutan men går inte att ta bort och skriva in mitt eget lösenord. Vad har hänt?

 

Är tjej och okunnig med datorer så jag ber om hjälp av någon som verkligen vill hjälpa och inte kommer med dumma kommentarer bara.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att koppla ur samtliga usb-enheter du har. Inklusive tangentbord och mus. Datorn kan klaga vid uppstart att du inte har tangentbord så du kanske vill börja med att ha det anslutet och dra ut det innan lösenordsrutan dyker upp.

 

Det kan vara så fånigt att Windows tror att någon av dina usb-enheter är ett tangentbord när det egentligen är något annat. Genom att dra ut alla enheter så vet vi om så är fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir det lite svårare att koppla ur tangentbordet.

 

Kan du komma in i säkert läge? Om det är Windows 8 så är det lite knepigt, men borde gå.

http://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on-windows-8-the-easy-way/

 

Windows 7 är enklare, tryck F8 efter att du tryckt på powerknappen så borde du få en meny om att starta i säkert läge. När du är i säkert läge, sker samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som skadat tangentbord. Hade det varit en stationär dator....

Men nu är det en laptop.

 

Har det kommit fukt i tangentbordet? eller på datorn? Vatten, Coca-Cola, Mjölk, eller nått liknande?

Eller nått annat skräp, sand, jord, målarfärg, lim, lack?

Så är resultatet, tangentbordet fungarar inte.

Helt normalt. Tyvärr.

 

Du kan ju göra ett försök med ett yttre tangentbord / yttre mus.

Har du en yttre mus? I så fall byt ut den ytttre musen.

För en skadad yttre mus kan ge konstiga effekter.

 

Har råkat ut för på stationär dator att det gick inte logga in. Inte skriva på tangentbordet.

Bytte tangentbord. Lika dåligt.

Bytte mus och tangentbordet fungerade.

(Mussladden hade blivit skadad....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...