Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Hur gör man för att flytta hela raden automatiskt?

 

man mata in värden i A2:E2 och det lägger sig i

A4:E4 och om det fanns värden i A4:E4 flyttas de till

A5:E5 osv. :unsure:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som om du vill skapa en form av formulär. Det vill säga fast plats för inmatning som sparas undan fint i tabellen per automatik.

 

För det krävs det VBA-kod och en knapp.

 

En knapp som fyrar av koden, VBA-kod som vet vad som ska kopieras och som vet var den ska leta efter plats att kopiera det till.

 

Inget svårt i sig men jag frågar innan jag gör något mer:

är detta vad du vill?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vill ha funktionen som ni säger båda.... skriver in ex. på rad 2 och det flyttas ner. antingen i ett formulär eller med en knapp hade varit bra.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får en bok av mig, med följande kod

Sub Knapp1_Klicka()
    Dim rnTarget As Range
    Set rnTarget = Blad1.Cells(Blad1.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0)
   
    If Blad1.Range("A2") <> "" Then
        rnTarget.Resize(1, 5).Value = Blad1.Range("a2:E2").Value
    End If
End Sub

Ja, bäst att klistra in som bild även eftersom Eforum har ett javascript som sabbar kod:

post-8996-0-10184200-1437547444_thumb.png

Koden kopierar helt enkelt det som står på rad 2 till första lediga rad. Inte infogar, det här är enklare.

 

Fast att göra så den infogar istället går givetvis om du kräver det.

Kopiera.xls

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...