Logga in för att bevaka detta
Följare
0
Skall flytta, hur får jag tag i internet?
Startad av
pedimano, i Köpa internetabonnemang
-
Liknande Innehåll
-
Av DePhaz
Hej.
Då felia, förlåt Telia, begått felsteget att belägga sin kundtjänst, ja ni läste rätt: sin kundtjänst (!) Med krav på mobilt Bank ID har de ej längre förtroende att levrrera mig några tjänster. Konkurrenten Telenor såg bättre ut och var enkla att komma i kontakt med. Men efter den senaste katastrofen med ett annat bolag är jag skeptisk. Bilden visar en (fejk) beställning och denna kampanj gällde gör några veckor sedan. Här ingår streamad tv och telefon (med det gamla nummret).
-
Av Dimos
Hej
Jag har en iPhone X som stup i ett går över från wifi till 4G när jag är hemma, där jag har en ASUS-routerRT-AX58U.
När jag stänger av och sätter på igen wifi i mobilen, så kopplas jag till wifi igen.
Jag kopplar bort VPN, men den slås på igen när jag kopplas på nytt till wifi.
Jag har apparna F-Secure SAFE, Freedome och ID-Protection installerade i mobilen.
Kan någon av dessa appar gör att jag kopplas till 4G när jag är hemma? Jag hittar ingen inställning som jag kan ändra i apparna eller routern..
Tacksam för tips.
-
Av Plaincollar
Hej
Har avslutat prenumeration på Cyberghost. Då slutar internet att fungera, dock bara på lap toppen. Mobilen mår bra. "Det går inte att identifiera proxyinställningar automatiskt". Då mobil får internet (som också hade CG), kan felet inte gärna ligga i routern. Nätverkskunskapen är ingen stark sida...Vad gör man?
//Pc
Kör Windows 8.1
-
Av rolle50
Hej !
Jag har skaffat mig Telia mobilt bredband plus och jag är inte riktigt nöjd med hastigheten.Hade tidigare Telia 10 och det funkade ju rätt så bra.Dom stänger ju ner det fasta nätet,så jag fick skaffa mig mobilt bredband.Har kontaktat Telia om min låga hastighet.Förr laddade jag ner filer med 1,3mbit/S och nu ligger jag ju under detta.
Bra signal har jag 40 meter från masten.Skall det vara så här eller kan man göra något åt det själv.Tacksam för svar. mvh Roland
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen