Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatera och starta om


Martassen

Rekommendera Poster

Jag kör Windows 8.1.

När jag ska stänga av datorn får jag följande alternativ att välja. Se bifogad bild.

Jag valde uppdatera och starta om men alternativet finns fortfarande kvar när datorn har startats om.

 

Jag ändrade tidigare tiden på datorn idag och flyttade fram datum några månader för att kolla en grej så det kanske beror på det. Jag ändrade dock tillbaka tiden snabbt till dagens datum igen när jag hade gjort ändringen och den är som den ska nu.

 

När jag startar om ja då startas den om och den säger inget om några uppdateringar iallafall men den startas om och alternativet finns kvar vid nästa avstängning(Som bild). Kanske inte gör något?

 

Jag var inne på Windowsupdate och det ser ut som bifogad bild.
Ska jag trycka något eller ska jag bara låta det vara?
Se datumet är 2016 i update.
Ska jag trycka något där eller låta det vara bara?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Windows Update lyckades få in uppdateringar medan datorn ansåg att det var 2016, kan det mycket väl bli konstigheter.

 

Kan du göra en systemåterställning till en tidpunkt innan du ställde om klockan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man systemåterställning? Är ej säker på om jag kan göra det. Vill helst slippa systemåterställning faktiskt om det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade uppdateringarna genom grå knappen "installera uppdateringar" i Windows update. 43 uppdateringar installerades som de ska. Hade antagligen uppdateringar hämta.

Jag bockade aldrig av eller på något utan lät det som det vara och tryckte på den grå "installera uppdateringar". 7 valfria lät jag vara.

Nu står det ej längre "Starta om och uppdatera" längre vid avstängningsknappen som bild1.

Verkar funka och datorn verkar ok.

 

Jag tror nog att jag kommer installera Windows 10 då jag reserverat plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att det verkar ha löst sig.

 

En systemåterställning till en tidigare tidpunkt backar Windows till hur det var vid tidpunkten man backar till, normalt några dagar. Det är en bra metod om man råkar installera något som kraschar Windows innan man kan avinstallera det eller om man ändrar några inställningar som inte fick önskat resultat men man inte riktigt kommer ihåg alla ändringarna.

 

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/restore-refresh-reset-pc

endast avsnittet "Återställa datorn till en tidigare tidpunkt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vill man veta vad en specifik uppdatering gör tex. av dom valfria, som ofta kan vara bra att ha installerade speciellt nu när när Windows 10 är i antågande, så kan man klicka på den blå länken "Mer information" till höger om den specifika KB-uppdateringen.

 

Dessutom har du en uppdatering för ditt trådlösa nätverkskort (Qualcomm Atheros Communications WLAN) som kanske kan vara bra att få in, särskilt med tanke på Windows 10 framöver...

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...