Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se miniatyrer istf ikoner i Photoshop Elements 13


Smilingeyes

Rekommendera Poster

Smilingeyes

Hej!

 

Har uppgraderat till photoshop elements 13 och har nu problem med att alla mina bilder i formatet *.psd visas som ikoner med photoshoploggan istället för som miniatyrbild, och jag hittar inte var man ställer om det. Nu har jag istf miniatyrer katalog upp och katalog ner med identiska bildelement där bara namnat skiljer dom åt och jag måste öppna varenda bild för att kunna se vad den är, eftersom jag dumt nog kallat dom saker som bröllop01, bröllop02, ..... bröllop56; berlin01, berlin02... etc.

 

Snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på en mapp och välj egenskaper, flik Anpassa och välj Bilder under "Optimera den har mappen för:", klart!

 

Om du vill kan du sätta en bock för "Använd den har nallen för alla yndermappar". 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det bara filformatet *.psd för då är det en annan inställning som jag inte har en aning om vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Windows filhanterare klarar väl inte specifika redigeringsprogams bildfiler tex. .psd?

I så fall måste det vara något tillägg som inte jag känner till.

 

Har du kunnat visa .psd filer som miniatyrbild istället för loggan tidigare?

Alla mina .psd filer från Photoshop CS5 visas som ikoner, bara dom bildformat som stöds av Windows tex. gif, jpg, tiff etc visas som miniatyrbild.

 

Det enda jag kan hitta om detta, är att köra ett 3:e partsprogram MysticThumbs som skall integreras i högerklicksmenyn också.

Det klarar en uppsjö av olika format, men det är inte gratis som det står på denna sida http://picmeeting.dluco.se/photoshop-visa-miniatyr-bild-i-windows-7/

 

Såvida det inte går att spara en förhandsvisning av bilden som skall bockas i när du sparar som .psd men då måste du ju spara om alla bilderna och jag är inte ens säker på att det löser problemet. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smilingeyes

Hej!

 

Det har funkat tidigare, i äldre PS Elements och windows. Jag satt länge med PSE 10 och XP och sen Vista och där funkade det utan problem, men sen när jag bytte till Win7 så blev det ikoner av tumnaglarna. Samma sak i win 8 och vid uppgraderingar av PSE.

 

Ska kolla på det där MysticThumbs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...