Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med halvgammal telefon


DePhaz

Rekommendera Poster

Gokväll.

 

Jag kanske har nämnt det förut men jag har en Sony E Xperia X8 (Köptes beg). Den kör Android 2.1. Problemen är många, det krävs inte mycket för att olika appar ska rasa. Oftast är det webbläsaren som inte kan hantera grafik eller också är det Track ID som inte kan starta utan att, citat "Avslutas oväntat". Denna sjuka kan också drabba andra program och beror enligt Sonymobile på minnes problem. Jobbigast är dock när webbläsaren dyker för då måste Sony mobils sida laddas in vid omstart och den sidan kan ta flera minuter att få fram. En del saker, likt Youtube går inte att använda och har inte fungerat tidigare heller. 

 

Största problemet är dock att jag inte kan ladda ner några program (appar) från telefonen. Jag får ingen kontakt med Googles servrar. Jag kan surfa jorden runt men kan inte komma åt eller skapa ett Gmail konto. Skapade då ett Gmail konto på datorn men det fungerade inte heller. Telefonen har ändå fått tillstånd att använda kontot. Jag har också gett telefonen tillstånd att installera programvara som inte finns i Market men likt väl hänvisas jag alltid till Gmail kontot. 

 

Det finns tydligen inga uppdateringar till detta system heller men det är kanske lika bra det för jag har hört att dess uppdateringar kan gå fel emellanåt. Så hur får jag ordning på detta nu då? Jag ska köpa en ny telefon (därför min tråd om Ubuntuphone tidigare) men det tänkte jag vänta med tills de säljs i Sverige. Tills vidare får jag stå ut med min X8:a. Telefonen fungerar tack och lov fortfarande och likaså SMS, MMS och mail .  Ja, samt kartor och GPS. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tills vidare får jag stå ut med min X8:a. Telefonen fungerar tack och lov fortfarande och likaså SMS, MMS och mail .  Ja, samt kartor och GPS.

 

Bara att gratulera ! Den kvaliten finns inte idag. 5 år gammal och funkar fortfarande ! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att den har levt ett så hårt liv. Telefonen skulle vara i "nyskick" och et stämmer faktiskt. Skalen var i orepat skick (det ena inplastat) och i övrigt såg innehållet  i lådan obrukat ut. Dock var telefonen olåst, något som tidigast kunde ske efter 12 månader. 

 

Edit: Glömde skriva att jag inte kan lyssna på strömmad musik från exempelvis Deluxe (webbradio så att säga)  och liknade eftersom det saknas komponenter för det. Mobil Youtube går dock bra. Men det är väl också Flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...