Digital_orf Postad 9 juli, 2015 Share Postad 9 juli, 2015 Hej! Har skaffat en ny dator (Lenovo flex 2). Datorn tappar regelbundet anslutningen till internet. Jag har testat flera olika nätverk och problemet uppstår oavsett nätverk. Vidare är jag den enda i nätverket som har detta problem. Då internet upphör att fungera får jag upp meddelandet "dns probe finished no internet" i Chrome. Jag har googlat lite och sett att man som administratör kan köra följande kommandon netsh int ip reset c:\resetlog.txt netsh winsock reset ipconfig /flushdns i kommandotolken, vilket jag gjort utan framgång. Har någon en lösning på mitt problem? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jari Karivainio Postad 10 juli, 2015 Share Postad 10 juli, 2015 Hej! Vad har du får operativ på laptopen? Ansluter du trådlöst eller trådat? Har du de senaste drivrutinerna till nätverkskorten/kortet installerade? Du kan prova en lösning enligt denna länk. I bland kan problemet orsakas av skadlig programvara enligt olika forum på nätet. / Jari Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 10 juli, 2015 Share Postad 10 juli, 2015 Hej! Har du kollat om Lenovo har kommit ut med någon ny drivrutin eller UEFI-version (BIOS) till din dator? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.