Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sätta en "stämpel" på ett foto


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Nu har jag laddat ned Paint.net - Är amatör - dvs. absolut igen fotoredigerare.

Hur som helst - hur sätter jag en stämpel på en bild?

 

Jag menar en "SOLD OUT" stämpel på befintlig bild?

 

Jag förstår att jag måste ta en sådan från nätet (röd) och sedan applicera den på befintligt foto. Nu är det så - att om man talat om raster och skikt så förstår jag inte - så om det finns någon "lätt" variant att arrangera detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill lägga på en text, typ liknande copyright eller så, i så fall är det vanligaste att man använder lagerbyggnad, lägger ett lager med denna text.

 

Nu har inte jag paint.net själv, så jag vet inte om den möjligheten finns i denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du "ta" en sådan från internet så ska du söka "royalty free sold out stamp" så är risken mindre att du begår upphovsrättsbrott. Hittar du en som dessutom är färdigt frilagd eller utan bakgrund är det mycket lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte skapa ett  nytt lager och bara skriva "Sold Out" i lämplig färg och ge texten rätt färg och placering. Du slipper problem med upphovsrätt och sådant.

 

post-124424-0-41034500-1436452605.jpg

 

Jag gjorde bilden ovan med Paint.net på några min och jag är väldigt långt ifrån expert på bildbehandling. Anledningen till att bilden blir lite suddig är att ursprungsbilden var i dålig kvalite med låg upplösning.

 

Funktionerna som användes var "Add new layer" och Rotate/Zoom under flik "Layers"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...