Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vidarebefordra mail


Bollebus

Rekommendera Poster

Hejsan 

 

då min dåvarande internet leverantör lagt ner sin mejl tjänst så skaffade jag en gmail men nu vill jag vidarebefordra alla mejl från den gamla till gmailen ?

 

//Bolle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer ju frågan, har leverantören helt lagt ner mailtjänsten, då är det väl tveksamt om en vidarebefordran kommer att fungera? Mailtjänsten är ju då stoppad, fungerar inte, nerlagd, var hämtar denna vidarebefordran mail ifrån, det finns ju inget att hämta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer ju frågan, har leverantören helt lagt ner mailtjänsten, då är det väl tveksamt om en vidarebefordran kommer att fungera? Mailtjänsten är ju då stoppad, fungerar inte, nerlagd, var hämtar denna vidarebefordran mail ifrån, det finns ju inget att hämta?

Japp leverantören har helt lagt ner . min take var att man bara styr om mailen till de nya men också tveksam som sagt har dom lagt ner så finns det inget å hämta :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du fick reda på nedläggningen innan den skedde så du hade en chans att spara de mejl du redan fått.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp leverantören har helt lagt ner . min take var att man bara styr om mailen till de nya men också tveksam som sagt har dom lagt ner så finns det inget å hämta :(

Kan du logga in på deras webbmejl?

Har du försökt att kontakta dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du fick reda på nedläggningen innan den skedde så du hade en chans att spara de mejl du redan fått.

 

nu var det inte å spara mailen utan att dom så går dit vill jag ha vidarebefogade 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du logga in på deras webbmejl?

Har du försökt att kontakta dem?

nej inte än ska kolla när jag kommer hem annars kontakta dom 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du vill göra bygger på att din tidigare email-leverantörs servrar är igång, eftersom denna lagt ner tjänsten så måste det vara totalt omöjligt att uppnå det du önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips för framtiden, skaffa ett eget domännamn, jag har skaffat mitt efternamn som domännamn vilket innebär att min huvudemailadress är förnamn@efternamn.se , detta innebär att jag kommer att kunna flytta min emailadress mellan internetleverantörer om behov finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...