Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ersätta dålig hårddisk


skanty

Rekommendera Poster

Min toshibas hårddisk är dålig. Jag köpte en WD som bios godkänner. Jag har kört återställnig och allt verkar ok men får meddelandet att tjänster inte kan startas. jag kör

win 7. Vad göra?

mvh skanty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

Vad har du för dator: fabrikat och modellbeteckning?

 

tjänster inte kan startas

 

Något verkar inte blivit korrekt återställt, det verkar saknas något på den nya disken.

Kan det ha att göra med att den gamla disken var dålig och orsakade skadade filer som du fört över till den nya disken, eller hur exakt gjorde du återställningen till den nya disken?

 

Eller har du gjort en komplett ominstallation av Windows?

I så fall börja med att köra Windows update och starta om datorn på uppmaning.

Repetera detta tills det inte finns fler uppdateringar och glöm inte att bocka i valfria uppdateringar.

 

Hur ser det ut i Enhetshanteraren; kolla efter röda eller gula markeringar vid någon enhet som indikerar att en enhet inte fungerar; det kan saknas eller att en drivrutin inte fungerar för den enheten.

Drivrutiner bör du kunna hämta från datortillverkarens supportsida, särskilt om du gjort en ominstallation av Windows.

Windows update bör kunna klara att installera dom flesta, men vissa drivrutiner måste tas från tillverkaren, särskilt om det är en bärbar.

 

Du skulle också kunna köra systemfilsgranskaren för att se om den kan hitta skadade eller korrupta systemfiler, dessa kommer då i såfall att försöka fixas till eller bytas ut av den funktionen.

 

Start > i sökrutan skriver du cmd > i listan som kommer upp högerklickar du på cmd.exe och väljer "Kör som administratör" > i Kommandotolken skriver du sfc /scannow och Enter

 

När körningen är klar står också information i den rutan (Kommandotolken) om sfc (SystemFileChecker) hittat några problem och även om den lyckats reparera alla dessa eller endast delvis.

 

Sedan startar du om datorn och kör Windows update

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...