Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oseriösa företag.


Den näst siste Mohikanen

Rekommendera Poster

Den näst siste Mohikanen

Hej!

 

Vet inte riktigt vart min fråga hör hemma, så jag prövar här.

Det är nämligen så att jag har börjat få hem en massa direktreklam från diverse företag som har med ”datorer och IT” att göra. Idag fick jag t ex hem ett erbjudande om en datorutbildning från ett företag som verkade vara hur oseriösa som helst.

Alltså det jag undrar över är vart dessa människor har fått tag på just min adress. Jag är mycket försiktig med att lämna ut personuppgifter om mig själv, framför allt på nätet.

Ett ta kontakt med företagen och fråga vart dom har fått min adress ifrån är ju ett alternativ. Har prövat det några gånger och responsen är lika med noll.

 

Visst det är väl bara att kasta skiten. (Vilket jag gör). Men jag börjar bli väldigt fundersam på vart dom har fått tag på min adress.

 

Någon här som har något knep på vad man kan göra för att ta reda på vem eller vilka som ligger bakom detta? Man har ju hört om företag som både köper och säljer adressregister. Frågan är hur seriösa dom är.

Chansen är väl rätt liten att man kommer åt dessa personer. Och det är väl inte olagligt häller vad jag vet? Eller?

 

Ahh! Bara en fundering. Måste ju fråga någon i alla fall. Vet ju att det finns många kunniga personer på detta forum.

 

Mvh

 

///Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vanligt att internetleverantören i de finstilta avtalsvillkoren får rätten att sälja allt de vet om dig till vem de vill, du har väl inte tele2 eller swipnet?

 

 

Varför inte cykla istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den näst siste Mohikanen

Nej jag har Telia. Men jag har för mig att Telia är duktiga på att poängtera att dom inte ger ut personuppgifter om vem som helst.

 

Ahh jag vet inte!

 

Ja cykla är väl bra, fast det går fortare med bil. ;-)

 

Mvh

 

///Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...