Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad kan ha hänt när bakgrundsfärgen har blivit vit


stickans

Rekommendera Poster

Hej!

 

Fick för ett tag sedan problem med att bakgrundsfärgen försvann och allt blir bara vitt. Har Windows 7, SP1, men vet inte ens om det är operativsystemet som är boven i dramat.
Alla bilder och skärmbildsfotot syns bra med normal upplösning. Bifogar en bild som visar hur t ex en webbsida ser ut, men problemet är detsamma när jag öppnar t ex Word.

 

Någon av er som kan ha något tips om var felet kan ligga och hur åtgärda? Det här problemet känns långt ifrån bra. :-(

 

Mvh
/Stig

 

post-11024-0-13735300-1436369549_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte ändra på bakgrunden, om du högerklickar på Skrivbordet och väljer Anpassa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMHI brukar ha vit bakgrund.

Du har rätt, tar från en annan sajt i stället och lägger in bilder från både gamla  och nya datorn, den som bara visar vit bakgrund. Här är skillnaden stor på skärmen, hoppas det framkommer även vid jämförelse av fotona ... Den övre bilden visar hur min gamla dator (bildskärm) visar normala färger, men den nya datorn mest visar vitt, :-(

post-11024-0-46818900-1436464425_thumb.jpg

post-11024-0-86443200-1436464876_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken webbläsare är det som du använder?

Hur blir samma sidor i Internet Explorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat att färgkalibrera den skärm som visar vit bakgrund?

Nej, eftersom den bakgrundsbild jag har på skrivbordet fortfarande är precis som den ska, så trodde jag mer på något annat fel. Har hämtat hem bildskärmsmanualen från LG, så jag ska se om det händer något om jag justerar bilderna.

Ursäkta, jag har missat ditt inlägg. Har inte fått avisering som jag annars alltid får. Fler inställningsfel som det verkar ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken webbläsare är det som du använder?

Hur blir samma sidor i Internet Explorer?

Jag har problemet oavsett om jag använder Explorer eller Firefox. Trodde det ev kunde blivit något fel på Windows 7 och gjorde systemåterställning till olika datum, utan resultat. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat att färgkalibrera den skärm som visar vit bakgrund?

 

Jag har nu provat att färgkalibrera, men nästan som väntat så ändras då kontrast och färgtemperatur för hela skärmen. Hos min dator ligger felet i att t ex flikar saknar färg och en färgad bakgrund på en hemsida blir helt vit. Jag har en egen naturbild som skrivbordsbakgrund och den är hela tiden precis som den ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört något optimerings- eller registerstädningsprogram i samband med att problemet började?

I så fall kan det ha gjort något fel, fast det borde en systemåterställning fixa.

 

På vilket sätt blir det fel i Word?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar upp ett skärmklipp från Excel, som bör vara i princip likartat. Detta infogade jag sedan i Photoshop och då blir det som den bild jag bifogar nu. Normalt  är i Excel, i princip allt utom rutnätet och raden ovan, blått/cyan i olika nyanser. Nu är allt vitt. Samtidigt har det mesta blivit ljusgrönt i Photohop. Hoppas allt framgår av min bild.post-11024-0-37497300-1436534198_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonting med högkontrast eller liknade i inställningarna för grafiken?

"Ökad läsbarhet..." osv...

(Har inte Windows 7 tillgängligt just nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonting med högkontrast eller liknade i inställningarna för grafiken?

"Ökad läsbarhet..." osv...

(Har inte Windows 7 tillgängligt just nu)

Mikael63 - du hade helt rätt! Letade och fann "Fabriksinställningar", tryckte på den och allt blev OK igen. ;-)

Stort tack! Vet inte hur den felaktiga inställningen gått till, men jag vet att jag fick lite trångt för ett tag sedan och flyttade och vred lite på skärmen. Jag måste ha kommit åt och tryckt på någon av knapparna då av misstag.

 

Den som gjorde att jag var lite tveksam till inställningsfel, var dels det faktum att min egen bakgrundsbild på skärmen såg bra ut, samtidigt som jag inte medvetet hade ändrat något i bildskärmsinställningar (trodde jag ...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört något optimerings- eller registerstädningsprogram i samband med att problemet började?

I så fall kan det ha gjort något fel, fast det borde en systemåterställning fixa.

 

På vilket sätt blir det fel i Word?

Cecilia, Mikael63 löste problemet den här gången.

Men - jag har fått åtskilliga problem lösta här inne genom alla år och tar knappast i i överkant, när jag säger att du har hjälpt mig flest gånger. Nu var du med och ställde upp igen! Du har varit och förblir en Gud här inne! Hoppas verkligen att du kan tänka dig in i hur tacksamma vi alla är att det finns sådana som du. Sedan du hjälpte mig senast, har jag haft problem, bl a med  webbläsarekapare o dy, sånt som jag lyckats lösa själv. Men visst känns det tryggt att veta att du finns!

Ha en trevlig helg!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmärkt att det är löst nu!

 

Bara trevligt att ibland kunna hjälpa till men här i Eforum finns det många riktigt duktiga personer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...