Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapat Windows 8.1 på usb


Martassen

Rekommendera Poster

Jag har tidigare sparat ner Windows 8.1 på usb-sticka via .http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/create-reset-refresh-media

 

När jag kom till sista rutan som bifogad blå bild så råka jag dra ut usb-stickan innan jag tryckte slutför eftersom det står Usb-minnet är redo. Gjorde det av ren reflex och observera ej slutförknappen. Se bifogad bild.

 

Det ska inte göra nåt eller?

Den stängdes direkt när jag tryckte slutför så det kändes som allt var klart. Det står ju dessutom usb är redo. Bör vara ok?

 

Se bifogad bild på den ruta jag menar. och bild på det som är på usb-stickan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova och se om installationen startar och var väldigt uppmärksam på att inte låta installationen gå för långt, du behöver säkert kvittera med något klick på en ok-knapp eller liknande innan installationen startar så jag tror inte det är någon fara att stoppa i USB-minnet och provköra.

 

Har själv gjort liknande test med nya återställningsskivor för att vara lite mer på säkra sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tryckte på setup på stickan och bifogad bild kom fram. Våga ej trycka Nästa. Då bör man väl tolka det som att det fungerar?.

 

Edit:

Jag fixa en sticka till och la in windows 8.1 på den också så nu har jag två stickor :-). Lika bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...