Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Siffrorna försvinner i displayen


Lill

Rekommendera Poster

Jag har en konstig fråga kanske, svårt att förklara. Jag har en samsung s4 mini, som fungerar kanon, men om jag ska ringa vårdcentralen eller liknande och ska knappa in personnummer och telefonnummer så funkar det dåligt, för så fort jag närmar mig displayen med fingrarna så blir ju skärmen svart. Ibland lyser skärmen hela tiden så jag hinner knappa in siffrorna, men oftast så blir skärmen svart och då funkar det inte. Gör jag något fel?

Mvh Inga-Lill 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det telefonen gör är att den försöker klura ut om du håller luren mot örat eller ej. Om så är fallet så stänger den av skärmen så du inte trycker in siffror eller andra funktioner av misstag.

 

I det här fallet så har telefonen inte förstått att du inte håller luren mot örat och stänger av skärmen ändå. Det kan bero på att du av misstag håller ett finger eller liknande mot sensorn eller kameran som används för att mäta avstånd. Så vad som händer om du lägger telefonen på ett bord och inte håller i den, blir det bättre?

 

Eller så har det kommit in smuts i telefonen som har lagt sig framför sensorn eller kameran och telefonen tror att det betyder att du har telefonen mot örat. Prova att sätta igång frontkameran och se om den kan fokusera ordentligt.

 

Alternativt så har det smugit sig in en bugg i programvaran. Och då måste man återställa telefonen till fabriksinställningar. Och det är ju lite trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ska prova det. Det som är konstigt det är att jag håller mobilen i vänster hand och då lyser displayen men så fort höger fingrar närmar sig skärmen så slocknar den, jag hinner inte...  :o Sen var det inte så länge sen jag fabriksåterställde, men men, jag ska testa vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte exakt hur mini,s ser ut men är det så att du håller telefonen i liggande läge? Och att sensorn då hamnar till höger och höger hands fingrar kommer in över den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte mobilen liggande utan snett emot mig. Kanske är det höger hand som spökar med mobilen, jag får testa... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...