Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ska man verkligen uppdatera till windows 10?


Martassen

Rekommendera Poster

Har uppgraderat och det har fungerat bra det jag hunnit testa.

 

Jag klonade ju min Win7 till ny disk och installerade Win10 på den och behöll allt. Kloningsprogram:

Acronis True Image WD edition. Gratis hos Western Digital om du har WD disk.

 

Körde Driver Booster i Win 10 och två drivrutiner fick uppdateras:

Realtek HD sound

Realtek nätverkskort

 

Programmet CPU-Z fick uppdateras liksom VLC.

Har några tomma ikonplatser som jag inte vet vad de innehöll.

Får varningar vid uppstart från EasyTune6, ett program från moderkortstillverkaren Gigabyte. Lyckas inte avinstallera det.

Varningstexten obegriplig.

 

Programmet Teamviwer påstår att det redan är igång fast jag tar bort det ur msconfig/Autostart.

 

Ordnade dual boot med programmet EasyBCD.

Telias antivirus F-secure fungerade på Win10 men upphörde på Win7. Installerade Avast på Win7 istället. 

 

Möjligtvis kan man installera om F-secure på Win7. Licensen gäller ju för en dator och det är ju vad jag har men kör olika OS.

 

Importerade favoriter/bokmärken från IE och Chrome till Edge.

Edge har en brist som inte Chrome har. Man kan inte ställa in att man får bestämma var nedladdade filer ska hamna så jag tvingas köra Chrome och Edge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Skapad
  • Senaste svar

Har uppgraderat och det har fungerat bra det jag hunnit testa.

 

Får varningar vid uppstart från EasyTune6, ett program från moderkortstillverkaren Gigabyte. Lyckas inte avinstallera det.

Varningstexten obegriplig.

 

Kul att det fungerar bra för dig!

 

Gällande EasyTune6 se http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=2412.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men jag har senaste versionen av Easy tune men får varningar från det. Det fungerar alltså att köra men fliken för inställning för grafik är utdimmad.  Den obegripliga varningen är:

 

"This driver can't release to failure". Antagligen något med grafikortsdrivarna.

 

För övrigt fungerar  F-secure nu på både Win10 och Win7 utan att jag behövde ominstallera. Antivirusprogrammet är ju till för att skydda min dator oavsett OS så jag har inget dåligt samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...