Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chromecast och Airparrot?


Ored

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vet inte om denna del på forumet är det rätta men jag prövar ändå. Så här ligger det till. Jag har en Chromecast sticka. För att från min MacBook Pro kunna streama hela skärmen till Chromecasten använder jag ett program som heter AirParrot 2 bl.a. eftersom så vitt jag vet inte Silverlight fungerar med Chrome. Nu är det så att alla filmer eller program jag försöker strema till Chromecasten hackar. Någon som har en förklaring? Har testat med några olika datorer, routrar samt två olika fibernät.

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken. Det som beskrivs där om AirParrot är från 2012 och AirParrot fick stöd för Chromecast först fr.o.m version 2 som kom i slutet av 2014. Något annat förslag varför det hackar?

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Har de tagit bort möjligheten att ändra videokvalitet mm?

 

Om din MacBook ansluter trådlöst till nätverket kan det trådlösa nätverket bli rätt hårt belastat när det går två trådlösa signaler samtidigt i hög fart, dvs från MacBook till routern och från routern till Chromecast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man fortfarande ändra kvalitén på den uppspelade filmen och det har jag testat. Både med den sämsta kvalitén och den bästa. Sedan kan man ändra fps men där är jag osäker på vad man ska välja. Hemma har jag min dator ansluten till nätet med en kabel i väggen och på landet kör jag trådlöst. Tycker det inte inte blir någon nämnvärd skillnad. Kastar jag på nårmalt sätt med via min surfplatta eller mobil fungerar det mycket bra.

 

/Ored

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...