Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spion-program/SPAM?


DAL30

Rekommendera Poster

Eftersom jag drabbats  av dator-bekymmer genom att Trojaner kommit in i datorn, har jag blivit mycket "restriktiv" med att titta på och klicka på okända filer.

Jag har nu en ny datorinstallation och alla Trojaner skall vara borttagna.

 

När jag numera öppnar startsidan, som är Googles söksida, får jag upp en liten ruta där det står:

         "Mitt konto: Kontrollera din sekretess med verktygen i Mitt konto.

          Starta nu".

 

Meningen är att man skall klicka på länken.

Min fråga är förstås: Är detta en dålig/skadlig/farlig länk?

Tacksam för synpunkter!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du sysslar med.

Vill du arbeta med ett datorprogramm som gör att indianerna besegrar kavalleriet så är det en dålig/skadlig/farlig länk.

Tycker du wahhabismen är bra och IS dåligt så är det ingen fara.

Då har du de rätta tankarna. !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du sysslar med.

Vill du arbeta med ett datorprogramm som gör att indianerna besegrar kavalleriet så är det en dålig/skadlig/farlig länk.

Tycker du wahabismen är bra och IS dåligt så är det ingen fara.

Då har du de rätta tankarna. !

Jag har läst det här inlägget flera gånger och jag blir inte klokare. Vad har arbete med datorprogram och åsikter kring IS med en länk att göra? Det känns inte som att du faktiskt svarade på DAL30s fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag drabbats  av dator-bekymmer genom att Trojaner kommit in i datorn, har jag blivit mycket "restriktiv" med att titta på och klicka på okända filer.

Jag har nu en ny datorinstallation och alla Trojaner skall vara borttagna.

 

När jag numera öppnar startsidan, som är Googles söksida, får jag upp en liten ruta där det står:

         "Mitt konto: Kontrollera din sekretess med verktygen i Mitt konto.

          Starta nu".

 

Meningen är att man skall klicka på länken.

Min fråga är förstås: Är detta en dålig/skadlig/farlig länk?

Tacksam för synpunkter!

Vänligen

DAL30

Jag gissar att du har ett Google-konto och att det gäller dess säkerhet: http://www.google.com/intl/sv/policies/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst det här inlägget flera gånger och jag blir inte klokare. Vad har arbete med datorprogram och åsikter kring IS med en länk att göra? Det känns inte som att du faktiskt svarade på DAL30s fråga.

Utrotandet, mördandet och den etniska rensningen av Amerikas indianer är kanske det största folkmordet i modern tid.

Att ta fram något som stöder indianerna mot USA kommer inte ge dig några pluspoäng i USA. Eller hos Google.

Wahhabismen är den statsform som har USAs fulla stöd i Saudiarabien. För Saudiarabien är vänligt sinnat till USA.

Den form av islam som IS stöder är så nära wahhabismen (tex förstöra gamla monument för att undvika avgudadyrkan) att skillnaden är för de flesta obefintlig.

Men eftersom IS inte är USA vänligt. Så är IS USA fientligt och IS ska bekämpas av USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fortsättningen gäller att alla inlägg, som inte hjälper DAL30 att komma fram till om meddelandet är från någon annan än Google, kommer att tas bort.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har vid två-tre tillfällen fått upp likadan ruta som DAL30 beskriver, med uppmaning om att kolla sekretessen. Jag har klickat på länken och kom till en sida motsvarande den som Cecilia bifogade. Av ren lättja har jag inte gått vidare. Så jag tror inte att det är skadligt att öppna "rutan", den ser ut att komma från Google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jannejanne, för inlägg #2!

Jag kan förstås inte förstå vad

indianerna, wahhabismen och IS har med svaret att göra!

M.a.o. ett rätt oklart svar!     :thumbsdown:

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia, för ditt svar #4!   :thumbsup:

Ja, jag har ett Google-konto.

Jag tror också - med mycken försiktighet förstås - att det gäller säkerheten.

Men jag är ändock ytterst försiktig av tidigare nämnda skäl att öppna okända länkar!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jannejanne, för svar #5!

Som jag skrivit ovan i mitt  svarsinlägg #8, så har USA och IS inget med mina frågor i inlägg #1 att göra!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia, för svaret #6!  :thumbsup:

Ja, jag tycker också att vissa svar nog hör hemma på en annan avdelning i Eforum eller kanske inte alls hör hemma här!

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, kiwi01, för svaret 7!   :thumbsup:

Det känns förstås tryggare att veta, att det finns medlemmar som öppnat länken och funnit att det inte handlar om "problem-skapande länkar".

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Thirteen!  :thumbsup: 

Ja, det är Google.

Jag känner mig därmed något tryggare med länken.

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...