Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta emot MMS


kiwi01

Rekommendera Poster

En person som just nu befinner sig på Kreta har skickat MMS till min Samsung Galaxy, den sägs vara på 49 kB.

Jag trycker på "ladda ner" och ser ett blåvitt streck som pulserar, jag petar på skärmen lite då och då för att hålla den levande, annars slocknar den och hämtningen stannar av. Någon bild har jag inte fått fram. Är det någon inställning jag måste göra eller vad är det för fel? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här undrar jag också, har hänt för mig när någon med iPhone skickat till min Samsung, och det är samma storlek också, 49kb. Tror det kan ha att göra med att iPhones bilder inte är kompitabla med Samsung? Har ingen aning men tror det har något åt det hållet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att skicka bild till min egen mobil och fick svaret: "Mobildata ej aktiverat. Så fort du aktiverat mobildata skickas meddelandet". 

 

Det stämmer att jag avaktiverade mobildata inför min egen resa nyligen. Har nu aktiverat funktionen, började om från början och skickade iväg en bild. Får kommentaren  "Skickar..." men längre än så kommer den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, tycker inte mobildata borde ha någonting med sms att göra, men mms behöver man ju internet till för att kunna skicka och ta emot. Det ska väl räcka med WiFi, om du har tillgång till det. En grej som du skulle kunna testa är att byta nätverksoperatör, har själv gjort det många gånger då jag tappat täckning under en längre tid. Skulle inte rekommendera att göra det ifall din täckning fungerar, menar att du inte tappar täckning utan anledning. Vet inte mycket om att byta nätverksoperatör, utom att det brukar fungera för mig.

 

Jag ka ta emot mms med min samsung från en iPhone nu, men förut kunde jag inte. Vet inte vad jag gjorde för att det skulle fungera. Om ni inte kommer på hur man fixar det så tycker jag att avsändaren borde skicka det på mail istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett ganska snabbt bredband och wifi fungerar bra i övriga fall, så jag vill inte byta. Ja, mail är ett alternativ, jag antar att även hon har det i mobilen.

Tack  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resenären är hemma nu, skickade en bild och då kom även de två som hon skickade från Kreta. Bättre sent än aldrig, skulle jag inte vilja säga. 

 

Och nu kan jag helt plötsligt skicka bild till mig själv också, det går på 2 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...