Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedräknare i arbetsbladen.


MaxRoyale

Rekommendera Poster

BetAngel_MultipleKOPIA.xlsHej!

 

Jag använder ett program som heter Bet Angel. Det är ett program som man använder till Betfairs sportmarknad innom trading. Med den så kan jag länka samman marknader till excels arbetsbok som jag kan använda för att ge mina vilkor för att gå in i olika marknader som passar mig.

 

Här är en youtube video om det.  

 

Mitt problem är att jag behöver en slags nedräknare så jag kan gå in i marknaden när den är stabil. I fotbolls marknaden så stoppas marknaden vid röttkort , straff och mål. 

Och när domaren blåser igång matchen igen så hoppar marknaden igång, men den är inte stabil fören efter ca 60-80 sekunder. Den kan hoppa vilt från 1,20 till 100 och när den är stabil igen så kan den ligga 11,0 till 12,5 (köp och sälj).

 

Varje blad är kopplad til en marknad/match och i varje blad finns en match klocka som går helatiden som matchen håller på. Sedan skickar Bet Angel när matchen är igång "In-play" i cell G1, Och när matchen avbryts för röttkort, straff och mål så dyker "Suspended" upp i cell H1.

Så min tanke var att ha en nedräknare som startar när vilkoren G1 är In-play och H1 är tom och stannar på 0. och när H1 blir Suspended så resättas räknaren och börjar räkna ner igen när H1 blir tom.

 

Men den skulle behöva finnas på varje blad, eftersom varje marknad behöver sin egen räknare. Det kan ju vara resus krävande. Vad tror ni?

Sedan kan det finnas andra tricks som jag inte känner till i excel som löser mitt problem.

 

Här är även en kopia på arbetsboken.  

 

Har fyllt i kommentarer på den första bladet.

 

Tacksam för svar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Skapad
  • Senaste svar

Några funderingar:

Är bladen kopplade mot internet, dvs data puttas in i det? Och när dessa data skrivs till bladet så ska en klocka börja rulla när viss cell får ett värde?

 

 

Vill du att det hela tiden ska gå att se exakt hur mycket tid det är kvar på ett avbrott eller räcker det med aktion när tiden gått ut?

Eller att nedräkningen räknas ner vad femte, var tionde sekund?

 

men men tror du får göra på detta viset.

ta en titt i boken i tråden du skrev i förut, dvs

//eforum.idg.se/topic/220465-nedr%C3%A4kning-i-sekunder/

Låt denna klocka skriva tid till ett blad, en cell, i boken när något blad i boken kräver en klocka.

När klocka ska startas i ett blad, spara ned starttiden/hur länge klockan ska pågå och räkna ut utifrån klockan som sparas på annat blad vad som ska visas.

 

Kan du VBA? Kan du programmera detta själv? Eller vill du att jag/vi här ska ordna till din bok?

 

I kort

1: Ordna klockan

2: Sätt upp händelserutin som reagerar på ändringar på värden i celler eftersom som många blad, globala funktionen förslagsvis

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

End Sub

OBS OBS! Denna ska STARKT begränsas, första koll ska ALLTID vara om funktionen ska köras eller ej, så få rader kod som möjligt innan den avslutas när den inte behövs.

 

3: Anpassa klockan med Application.EnableEvents, stäng av dessa när klockan ska skriva till blad.(annars fyras rutinen ovan av varje gång klockan skriver)

4: Skapa rutin som initierar klockan på ett blad.

 

Klarar du detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några funderingar:

Är bladen kopplade mot internet, dvs data puttas in i det? Och när dessa data skrivs till bladet så ska en klocka börja rulla när viss cell får ett värde?

 

 

Vill du att det hela tiden ska gå att se exakt hur mycket tid det är kvar på ett avbrott eller räcker det med aktion när tiden gått ut?

Eller att nedräkningen räknas ner vad femte, var tionde sekund?

 

men men tror du får göra på detta viset.

ta en titt i boken i tråden du skrev i förut, dvs

//eforum.idg.se/topic/220465-nedr%C3%A4kning-i-sekunder/

Låt denna klocka skriva tid till ett blad, en cell, i boken när något blad i boken kräver en klocka.

När klocka ska startas i ett blad, spara ned starttiden/hur länge klockan ska pågå och räkna ut utifrån klockan som sparas på annat blad vad som ska visas.

 

Kan du VBA? Kan du programmera detta själv? Eller vill du att jag/vi här ska ordna till din bok?

 

I kort

1: Ordna klockan

2: Sätt upp händelserutin som reagerar på ändringar på värden i celler eftersom som många blad, globala funktionen förslagsvis

Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

End Sub

OBS OBS! Denna ska STARKT begränsas, första koll ska ALLTID vara om funktionen ska köras eller ej, så få rader kod som möjligt innan den avslutas när den inte behövs.

 

3: Anpassa klockan med Application.EnableEvents, stäng av dessa när klockan ska skriva till blad.(annars fyras rutinen ovan av varje gång klockan skriver)

4: Skapa rutin som initierar klockan på ett blad.

 

Klarar du detta?

Bladen får data från progamet Bet Angel, och klockan behöver inte starta fören cell H1 blir tom. Den är tom vid matchstart , det är först när ett mål eller röttkort inträffar under matchen som Suspended dyker upp i H1.

 

Jag behöver inte se själva nedräkningen bara 0an kommer fram då hade jag tänk starta mitt komando med hjälp av "SANT". 

 

Men litet problem om 2-3 blad behöver nedräkning under samma minut då? Tanken med en nedräknare.

 

Om jag kan VBA. Nej jag har klippt o klistrat kod med din hjälp tidigare men jag själv kan inte programmera. Jag kan förstå vad koden ska göra i programmen (inte allt). Men jag är inte rädd för att prova med lite hjälp av kunnig person. 

Känns dumt om någon gör detta åt mig, men vist jag kanske har ett berg att bestiga. ;)

Vill ju lära mig samtidigt, och fuktionerna excel har jag tillbringat månader för att lösa mina problem tidigare. Vill gärna inte fråga om hjälp, dum som man är.

Men ge lite tips så ska jag sätta mig imorgon kväll och kolla på detta. Idag är jag för trött!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så i sig behövs ingen klocka, bara att Excel utför en aktion en viss tid efter du agerat. Helst ser jag att du agerar via klick på knapp, det är enklare.

 

Då är det bara att fyra av en application.OnTime som då kör en given subrutin efter önskad tid, subrutin som då gör det du önskar.

 

ta en titt i

Nedräkning.xls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så i sig behövs ingen klocka, bara att Excel utför en aktion en viss tid efter du agerat. Helst ser jag att du agerar via klick på knapp, det är enklare.

 

Då är det bara att fyra av en application.OnTime som då kör en given subrutin efter önskad tid, subrutin som då gör det du önskar.

 

ta en titt i

attachicon.gifNedräkning.xls

nje, vad jag vill är att få till en fördröjning. Jag får allt utfört med mina vilkor men jag behöver en fördröjning på ca 60 sekunder. Det är där klockan med nedräkning kommer till. Och varje blad är koplad till en match och så en central klocka funkar väll inte om det pågår 9st matcher och 3st behöver nedräkning samtidigt.

 

Vad jag har skapat är en automatisk bot som går in i marknaden med mina vilkor annars avstå. Men saknar fördröjning för när boten vill in då är marknaden ostabil. Den blir först stabil efter ca 60 sekunder.

 

Det var just den klockan som har varit uppe förut i forumet som såg ut att passa med lite ändringar.

 

Min tanke med nedräknaren var att: matchen startar G1 i bladet dyker  In-play upp och nedräknare väntar på 0, minut 5 i matchen inträffar mål, då kommer Suspended upp i H1, då resättas nedräknaren, när Suspended försvinner går nedränaren igång och går helavägen till 0 och stannar tills nästa gång suspended dyker upp och börjar om igen. 

 

Det är programet Bet Angel som skickar allt till arbetsboken och bladen.

Om jag har förståt det hela rätt så är det bara en spegelbild i excel från programet.

 

Så en manuel knapp är inget jag vill ha, går det inte lösa då får jag hitta på något annat.

 

Tanken är att jag ska kunna täcka väldigt många matcher med hjälp av den här. Och det jag letar efter i matcherna inträffar inte i alla matcher.

Och viktigt är att jag får marknads mässigt bästa odds när jag går in i den.

Jag har även försökt med match tiden som finns där att med olika formler försöka skapa fördröjning. Men hittar inget som skulle fungera. Men någon som är klokare än mig kanske har lösning på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men, ett steg tillbaka. Oavsett hur klockan/nedräkningen ska starta (det är ett senare problem) så ska den, om jag förstår dig rätt, helt enkelt exekvera en aktion efter 60 sek. Du behöver inte se den, du behöver inte vara medveten om den, den ska bara fyra av och göra något när tiden runnit ut. Automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men, ett steg tillbaka. Oavsett hur klockan/nedräkningen ska starta (det är ett senare problem) så ska den, om jag förstår dig rätt, helt enkelt exekvera en aktion efter 60 sek. Du behöver inte se den, du behöver inte vara medveten om den, den ska bara fyra av och göra något när tiden runnit ut. Automatiskt.

Klockan behöver inte göra mer än räkna ner. Jag går in och =OM(klockan =0;SANT;"")

Och på det sättet skulle jag komma in i marknaden med 60 sekunders fördröjning. Jag behöver inte se den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du menar så. Dvs enda som klockan behöver är att skriva in värdet noll i en cell efter en viss tid.

 

Busenkelt.

ta en titt på denna bok

Nedräkning v2.xls

 

Behövs givetvis läggas in lite felkoll i boken, som att klockan inte startas dubbelt på ett blad.

 

Inga problem med flera "klockor" som rullar i bakgrunden, du måste bara ha en unik rutin för varje så att den vet vad som ska starta den och vart den ska skriva.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du menar så. Dvs enda som klockan behöver är att skriva in värdet noll i en cell efter en viss tid.

 

Busenkelt.

ta en titt på denna bok

attachicon.gifNedräkning v2.xls

 

Behövs givetvis läggas in lite felkoll i boken, som att klockan inte startas dubbelt på ett blad.

 

Inga problem med flera "klockor" som rullar i bakgrunden, du måste bara ha en unik rutin för varje så att den vet vad som ska starta den och vart den ska skriva.

hmm unik rutin, kan man använda matchtiden som är unik för varje match.( kan ju vara 2 exakta tider men ovanligt kanske). Tänkte bara att bet angel skickar suspended till matchen som avbryts och när den försvinner så skulle nedräkningen börja. den är ju inte unik den är ju likadan på alla bladen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med application.ontime går det inte att skicka argument, därav att det kan behövas antingen unika rutiner för det eller att du på annat vis, via globala variabler, listor eller liknande, indikerar vad som ska ske.

 

rutinen som ontime anropar måste dessutom vara av arten public och ligga i en modul.

 

Eller unik rutin, du behöver så många rutiner som du tror du kan behöva klockor som går parallellt. . Med lite smart programmering kan man hushålla lite, hålla reda på vilka som rullar och vad de ska göra. Kanske bara en cellreferns som behöver sparas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med application.ontime går det inte att skicka argument, därav att det kan behövas antingen unika rutiner för det eller att du på annat vis, via globala variabler, listor eller liknande, indikerar vad som ska ske.

 

rutinen som ontime anropar måste dessutom vara av arten public och ligga i en modul.

 

Eller unik rutin, du behöver så många rutiner som du tror du kan behöva klockor som går parallellt. . Med lite smart programmering kan man hushålla lite, hålla reda på vilka som rullar och vad de ska göra. Kanske bara en cellreferns som behöver sparas.

Skulle cellen B1 där lagen som möts som cellreferns, den är unik för varje blad. 

Har kollat mer på nedräkning v2, och den skulle passa bra. Men den fungerar bara första gången när jag lägger in fuktionen =OM i en cell.

Men det är väll bara lägga in att den börjar om igen. Eller?

Nä fortsätta imorgon kväll när man är barn fri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som jag förstår det hela.

Vid händelse i cell på Bladx ska en klocka startas.

När klockan klar ska annan cell på Bladx få ett värde. (eller samma cell som startade, det går bra det med)

 

Du har flera blad som kan behöva köra en klocka parallellt. Kan du säga ett max antal?

Jag föreslår då att du skapa en tvådimensionell array av art variant med lika antal poster som antal klockor. I denna sparar du dels om en klocka är aktiv och dels den cellreferens klockan behöver när den är klar.

 

När klockan är klar tittar den i denna array efter referensen och skriver ett värde dit samt sätter att den är ledig.

När klocka ska startas letar kod efter första lediga och fyrar av denna.

 

En klocka består alltså egentligen bara av ett anrop där målrutinen måste vara unik för klockan.

 

mmh... kanske ett exempel är på sin plats.

 

Nedräkning v3.xls

tre parallella klockor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som jag förstår det hela.

Vid händelse i cell på Bladx ska en klocka startas.

När klockan klar ska annan cell på Bladx få ett värde. (eller samma cell som startade, det går bra det med)

 

Du har flera blad som kan behöva köra en klocka parallellt. Kan du säga ett max antal?

Jag föreslår då att du skapa en tvådimensionell array av art variant med lika antal poster som antal klockor. I denna sparar du dels om en klocka är aktiv och dels den cellreferens klockan behöver när den är klar.

 

När klockan är klar tittar den i denna array efter referensen och skriver ett värde dit samt sätter att den är ledig.

När klocka ska startas letar kod efter första lediga och fyrar av denna.

 

En klocka består alltså egentligen bara av ett anrop där målrutinen måste vara unik för klockan.

 

mmh... kanske ett exempel är på sin plats.

 

attachicon.gifNedräkning v3.xls

tre parallella klockor.

Aha du tänker så, smart. 

5 klockor borde räcka. Om ett värde dyker upp i cell H2 på varje blad där klockan behövs och är klar skulle funka för mig.

Nu till array, vet inte hur jag ska göra det.

Förstår tanken men hur jag ska gå tillväga vet jag inte.

Nu till start av klockan, H1 i dom bladen som jag la upp här är ju tom från början. När suspended kommer upp då stängs markanaden och när den blir tom igen det är då jag vill att klockan startar. Blir det inte komfiligt vid match starten när dom alla är tomma? Och alla vill ha igång klocka.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten risk för konflikt kan iofs finnas.

VBA kan upplevas både som enkeltrådat men i vissa lägen som en flertrådad applikation så det finns en liten risk.  Bara att testa och se om det fungerar.

 

Array, exempel finns i boken jag senaste laddade upp.

 

Worksheet_change reagerar när värdet i en cell ändras. Så vid start, tom, inget problem. det är NÄR cellen blir tom som den kommer att reagera/agera.

 

 

Så räcker mitt exempel? Utvidga det till din bok är en ganska enkel sak, försök själv. Fem, tio klockor. Inga problem. 100 borde även fungera men det blir onekligen en del kod att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

myVA(i, 2) = "'" & rnTarget.Parent.Name & "'!" & rnTarget.Address

 

Är det här den ska skriva värdet och var, när klockan räknat ner?

 

Om det är det, hur lägger in det i blad2 cell H2.

 

 

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Count <> 1 Then Exit Sub
    If Target.Address = Blad2.Range("H1").Address Then
    
        If Not Application.Intersect(Range("rnAction"), Target) Is Nothing Then
        If Target.Value = True Then
            Modul1.StartClock Me.Range("d1"), Target
        End If
    End If
    End If
End Sub
 
Ser det här rätt ut, får inte klockan att starta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Utöka arrayen som finns i modul1 till att rymma så många klockor du behöver.

2: Skapa så många sub-rutiner, MyAction#, som du behöver klockor.

 

3: Ja, myVA(i, 2) = "'" & rnTarget.Parent.Name & "'!" & rnTarget.Address sparar adressen, bladnamn och cell, i en sträng. (stabilare än range-referens)

 

4: Utvidga till fler blad. Antingen lägger du in rutin liknande den Worksheet_Change jag skapat på varje. Byt ut Range("rnAction") mot exakt cellreferens. Raneg("H1") torde det vara.

eller så skapar du en global,

Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
 

 

5: vid anropet av StartClock ange först cell med tiden som klockan ska rulla, sekundärt referens till cellen som den ska skriva till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Utöka arrayen som finns i modul1 till att rymma så många klockor du behöver.

2: Skapa så många sub-rutiner, MyAction#, som du behöver klockor.

 

3: Ja, myVA(i, 2) = "'" & rnTarget.Parent.Name & "'!" & rnTarget.Address sparar adressen, bladnamn och cell, i en sträng. (stabilare än range-referens)

 

4: Utvidga till fler blad. Antingen lägger du in rutin liknande den Worksheet_Change jag skapat på varje. Byt ut Range("rnAction") mot exakt cellreferens. Raneg("H1") torde det vara.

eller så skapar du en global,

Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)

 

 

5: vid anropet av StartClock ange först cell med tiden som klockan ska rulla, sekundärt referens till cellen som den ska skriva till.

Har fastnat lite. Har skapat fler klockor tror jag gjort rätt men det kommer inte fram fler. 3an ska jag lägga in något i koden där.

4. tror jag gjort rätt.

5. var o vad lägger jag in det , är det   myVA(i, 1) = True

    myVA(i, 2) = "'" & rnTarget.Parent.Name & "'!" & rnTarget.Address
    här eller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle iofs kunna fixa bladet åt dig men lite roligare väl om du får lära dig lite på kuppen?

 

Tar en ny trappa med detaljer och svarar på dina frågor på vägen:

I Modul1:

1: Dim myVA(3, 2) As Variant
trean ger antal rader i arrayen, två antar kolumner. Dvs ändra trean till det antal klockor du behöver
 

2: Lika många MyAction# som platser i arrayen. Dessa funktioner exakt lika bortsett från det index i namnet som även ändras i koden. Du ser i min exempelbok, du kanske redan löst denna del.

 

3: (samma tre som ovan) den raden behöver du inte ändra på. Har bara med den som exempel på funktion i koden.

 

4: Ok.

 

5: I Worksheet change

        If Target.Value = True Then
            Modul1.StartClock Me.Range("d1"), Target
        End If

Första raden är startvillkoret, om målcellen, den cell som ändrats har värdet Sant, anropa StartClock med hur länge den ska rulla (i exemplet ovan hämtas den från cell d1 på aktuella bladet, och målcellen (target) som klockan ska skriva till när klar.

 

I Startclock, i raden som visats i punkt tre, sparas referensen till denna cell i arrayen.

 

Titta igenom koden, förstå hur den fungerar så klarnar nog de sista frågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle iofs kunna fixa bladet åt dig men lite roligare väl om du får lära dig lite på kuppen?

 

Tar en ny trappa med detaljer och svarar på dina frågor på vägen:

I Modul1:

1: Dim myVA(3, 2) As Variant

trean ger antal rader i arrayen, två antar kolumner. Dvs ändra trean till det antal klockor du behöver

 

2: Lika många MyAction# som platser i arrayen. Dessa funktioner exakt lika bortsett från det index i namnet som även ändras i koden. Du ser i min exempelbok, du kanske redan löst denna del.

 

3: (samma tre som ovan) den raden behöver du inte ändra på. Har bara med den som exempel på funktion i koden.

 

4: Ok.

 

5: I Worksheet change

        If Target.Value = True Then
            Modul1.StartClock Me.Range("d1"), Target
        End If

Första raden är startvillkoret, om målcellen, den cell som ändrats har värdet Sant, anropa StartClock med hur länge den ska rulla (i exemplet ovan hämtas den från cell d1 på aktuella bladet, och målcellen (target) som klockan ska skriva till när klar.

 

I Startclock, i raden som visats i punkt tre, sparas referensen till denna cell i arrayen.

 

Titta igenom koden, förstå hur den fungerar så klarnar nog de sista frågorna.

Jag har lagt in 9st klockor, ska det inte komma fram 9st på blad1 då?

Ska jag ha kvar Blad1 med klockorn på?

Har lagt till 20st blad. BetAngel, BetAngel(2), osv.

 

1. Den är färdig.

2. Den är färdig.

5.Om jag skulle vilja att han skriver i H2 när klockan har räknat ner så ändrar jag H1 till H2 på varje blad då eller. (Worksheet_Change)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, de nio klockorna ska inte vara kopplade till ett visst blad. Blad1 vara bara ett demoblad, ett exempel på hur klockorna i modul1 skulle användas.

 

I ditt blad kommer sedan det slumpa sig mer eller mindre vilken klocka som används på vilket blad, det är anropet från bladet som startar en klocka och i modul1 startas då den första som är ledig.

 

Gången är alltså

Worksheet_change detekterar ändring av värde i en given cell.

Kontrollera om visst värde, om sant anropa Modul1.StartClock

Första lediga klocka startas, när den löpt ut skriver den till angiven cell och markeras som ledig.

 

Dvs du behöver antingen anpassa Worksheet_change på att 20 bladen du har eller använda den globala som jag pekat på tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, de nio klockorna ska inte vara kopplade till ett visst blad. Blad1 vara bara ett demoblad, ett exempel på hur klockorna i modul1 skulle användas.

 

I ditt blad kommer sedan det slumpa sig mer eller mindre vilken klocka som används på vilket blad, det är anropet från bladet som startar en klocka och i modul1 startas då den första som är ledig.

 

Gången är alltså

Worksheet_change detekterar ändring av värde i en given cell.

Kontrollera om visst värde, om sant anropa Modul1.StartClock

Första lediga klocka startas, när den löpt ut skriver den till angiven cell och markeras som ledig.

 

Dvs du behöver antingen anpassa Worksheet_change på att 20 bladen du har eller använda den globala som jag pekat på tidigare.

Ok då måste jag ändra det här. 

Sub Ellips1_Klicka()
    
    
        Application.OnTime EarliestTime:=Now + Blad1.Range("d1"), Procedure:="MyAction"
 
Den pekar på Blad1, den måste jag ändra men lägger man in alla blad som man har i arbetsboken?
 
Den är ju kvar efter dit exemel av klockan.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blad1.Range("d1")

det ska var den cell där du har hur lång pausen ska vara, hur länge klockan ska gå. Är den samma för alla klockor, ha en gemensam cell på ett blad. Om inte, anpassa efter där den angivelsen finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blad1.Range("d1")

det ska var den cell där du har hur lång pausen ska vara, hur länge klockan ska gå. Är den samma för alla klockor, ha en gemensam cell på ett blad. Om inte, anpassa efter där den angivelsen finns.

Tänkte mer på att Bladen i arbetsboken heter BetAngel, BetAngel(2) osv 

Fast ser att det heter Blad1 osv i projektutforsakren. 

Nu tog jag bort Blad1 så nu heter första bladet Blad2 (BetAngel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blad har två namn. Dels det som användaren sätter i Excel, dels det som lever inom VBA. Går att använda endera för att adressera cell.

Me - adresserar inom det blad som kodbladet här till. Fungerar bara där.

Bladx (eller eget namn du säger) adresserar arbetsbladet direkt

 

Worksheets("Betangel#") slår upp med hjälp av namnet i Excel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick igång klockorna. Men nu startar dom med komandot sant i H1, 

Min tanke var när H1 är tom som dom ska starta. Och återgår till start läge.

Eller går det att fixa med fuktioner i excel.

 

myVA(i, 1) = True

 

Det måste vara här man ska ändra då? Men till vadå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...