Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera en dator


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Rekommendera en lågpris och kraftfull motsvarighet till HP Pavilion dv7- Entertainment Notebook. Är en amatör har varit mycket nöjd med min HP - men nu är den "slut". Behöver massor med minne och kraftfullhet och snabbhet och gärna 17" eller större skärm. Tack på förhand :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Gärna allt som föregående och lite till :-) mer minne kanske 4-5000 / hittade denna HP Pavilion 17-f143no (K3F79EA) - vad säger ni? Finns så många HP Pavilion 17 hur skall jag veta vad som är bäst jämfört med min förra? Min var dessutom Vista antar att Windows 8 är bättre? Eller? HP Pavilion 17-f143no (K3F79EA) Är ju prismässigt okey - eller kan jag hitta nått bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna jämföra din gamla dator med nya måste du uppge en exakt modellbeteckning.

HP Pavilion dv7- Entertainment Notebook finns i en uppsjö av varianter. Den upplysningen räcker inte.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

För att kunna jämföra din gamla dator med nya måste du uppge en exakt modellbeteckning.

HP Pavilion dv7- Entertainment Notebook finns i en uppsjö av varianter. Den upplysningen räcker inte.

Åge

Dv7 2111eo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Den andra hp-datorn du länkade till har liknande specifikationer som acer-datorn jag länkade.

Menar du den "dyrare" HP;n? Om "ja" vad skiljer dom? När man läser recensionerna så ser man att många klagar över "värmeutvecklingen" På HP och likaså ljudbiten.. HP känns på nått sätt tryggt - men den du länkar till känns ju "bättre" - kan någon avgöra åt amatören? :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar den dyrare ja. Det som skiljer de två HP är att den dyrare har bättre processor och mer RAM/arbetsminne. Om du vill ha en av dem så tycker jag den dyrare är ett bättre köp då den billiga verkar ganska dålig då dess processor är väldigt slö.

 

Angående värmeutvecklingen på HP så är det ett känt problem, i alla fall på deras tidigare datorer. Jag själv är inte så förtjust i HP. Har aldrig ägt någon men har fått uppfattningen att de har sämre kvalitet än t.ex. Acer och Asus.

 

Det går säkert hitta fler bra datorer runt detta priset men om JAG skulle välja mellan dessa länkade datorer, så skulle jag köpt datorn från acer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Jag menar den dyrare ja. Det som skiljer de två HP är att den dyrare har bättre processor och mer RAM/arbetsminne. Om du vill ha en av dem så tycker jag den dyrare är ett bättre köp då den billiga verkar ganska dålig då dess processor är väldigt slö.

 

Angående värmeutvecklingen på HP så är det ett känt problem, i alla fall på deras tidigare datorer. Jag själv är inte så förtjust i HP. Har aldrig ägt någon men har fått uppfattningen att de har sämre kvalitet än t.ex. Acer och Asus.

 

Det går säkert hitta fler bra datorer runt detta priset men om JAG skulle välja mellan dessa länkade datorer, så skulle jag köpt datorn från acer.

Tack så mycket för svar! Då om inte någon annan har nått att tillägga - så antar jag att det blir en sådan imorgon.

Men får man med alla nödvändiga program såsom i HP. Windows 8,1 är det bra jämfört med Vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får med de program som följer med alla windows-datorer. Sedan har ju tillverkare ofta vissa egna program som skickas med. Men det som man behöver får man med alla datorer. Angående virusprogram så får man med en 30 dagars provversion av McAfee. Tror det är samma eller liknande på HP.

 

Efter provversionen (eller innan) får du inte glömma skaffa nytt virusskydd (gratis eller betalt), alternativt köpa prenumeration på McAfee.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående windows 8.1 så skiljer det sig lite från vista, men är bättre. Kan kanske kännas lite ovant i början men du vänjer dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...