Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

User profile går inte att ladda in. Win startar inte


bokeldare

Rekommendera Poster

Efter uppdateringar via Win update går det inte att logga in med min användarprofil.

 

Detta har nu hänt 2 ggr och återställning av systemfiler har löst problemet. Nu dyker det upp igen att det finns uppdateringar via win update. Jag har dock ingen aning om vilken av uppdateringar som skadar user profile?
Någon?

 

 

 

 

post-70946-0-75269800-1434955480_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett ingen uppdatering. Att vara utan säkerhetsuppdateringar är ju inte bra för det finns ju en anledning till att de kallas säkerhetsuppdateringar.
 
Det kan bero på att hårddisken är dålig eller att det finns något grundläggande problem i Windows eller i din användarprofil.
 
Windows kan man delvis kontrollera med hjälp av systemfilsgranskaren: support.microsoft.com/sv-se/kb/929833
 
När det gäller profilen kan det vara bäst att skapa en ny användarprofil (Kontrollpanelen - Användare) och se om den också slutar att fungera efter uppdateringarna. Om inte så flyttar man över alla ens egna filer (Mina dokument och liknande) till den nya profilen och använder den i fortsättningen.
 
Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.
Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...