Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laserskirvare i färg


BrittInger

Rekommendera Poster

Jag har varit ute och tittat efter en laserskrivare i färg men på en del ställen så står det att jag måste  köpta till en OPC-Trumma , vad är det och varför måste jag köpa det på vissa men på vissa står det inget om att jag måste köpa en sådan?

Vad är en opc-trumma?

Vore tacksam för lite hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter väldigt lustigt att trumma inte skulle följa med skrivaren när den är ny. Opc-trumma är den del i skrivaren som tonerkassetterna monteras i på vissa skrivare. Trumman är normalt en del som man blir tvungen att köpa ny efter att skrivaren skrivit ut t.ex 20 000 s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge oss exempel på vilka Laserskrivare du har tittat på?

Tack för era svar. Måste korrigera lite....När jag tittar på toner och ska se vad de kostar så står det att jag måste köpa till en opc-trumma. Måste jag köpa till en sådan varje gång jag köper toner till skrivaren .

Det är en samsung  c460w jag har tittat på .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter konstigt om du ska behöva köpa till en trumma när du köper toner?

 

För det andra, beroende på hur mycket du skriver ut, så räcker tonerna ganska länge.

Skriver du ut ca 150 utskrifter per vecka så får du kanske byta toner vartannat, vart tredje år eller liknande, men tonerna kan räcka längre också.

 

På min färglaser jag har, knappt 10 år gammal, har jag bytt svarta tonerna en gång på den tiden, inga andra färger, då skriver jag ut i snitt 5-10 utskrifter i veckan kanske.

Har aldrig bytt trumma på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köpte min vanliga( utan färg) Laserskrivare förra året har ej bytt än..har samma frekvens som Laso..det satt en toner i vid köp ,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Samsung färglaser och jag behövde inte köpa trumma när jag köpte printern.

Tack alla som har svarat. Nu har jag fått svar på min fråga ......

Tack 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...