Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förhadsbeställa Windows 10


karlingvar

Rekommendera Poster

För en tid sen dög det upp ett meddelande om förhandsbokning som jag då inte tänkte så mycket på. När jag idag tänkte förhandsboka är ikonen borta. Vad kan det bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laso! Jag har tittat där men inte funnit någon förklaring till att ikonen har försvunnit eller hur man eventuellt får tillbaka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har jag inte appen Skaffa Windows 10?

Appen Skaffa Windows 10 finns på de flesta datorer som kör Windows 7 Service Pack 1 (SP1) och Windows 8.1 Update.

Du ser inte appen om:

  • Enheten inte kör Windows 7 SP1 eller Windows 8.1 Update.
  • Behöver du kontrollera vilken Windows-version du kör? Här finns instruktioner.
  • Du kör en Windows Enterprise-version som inte är kvalificerad för det här erbjudandet.
  • De automatiska Windows-uppdateringarna är inte aktiverade på enheten.
  • Enheten uppfyller inte minimisystemkraven.
  • Enheten är inte ansluten till Internet.
  • Enheten är kvalificerad men vi håller fortfarande på med uppdateringar som kan förbättra upplevelsen på enheten, till exempel en ny drivrutin.

 

 

Du hittar inget i citatet som kan hjälpa dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, de finns inget som rör mitt problem, bara man inte får appen, mitt problem är att jag fått apen men nu har den försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativ har du idag?

 

Det verkar vara lite olika hur denna "app" finns.

På en 8,1 dator här så finns den både i verktygsfältet men också när man öppnar Windows Update, så finns den, i en Windows 7 så finns den bara i verktygsfältet, i en bärbar Windows 7 finns den inte alls.

 

Men har du haft den och den försvunnit, så borde den finnas, eller komma tillbaka.

Du måste ha inställt att hämta uppdateringar automatisk för att det ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem. Nedladdningslänken (https://www.dropbox.com/s/0u0au9xgy6ss18p/win10fix_full.zip?dl=0) som nämns i artikeln:

 

http://www.infoworld.com/article/2932192/microsoft-windows/how-to-remove-or-acquire-the-windows-10-free-copy-icon.html

 

gjorde att jag fick tillbaka iconen och kunde boka min uppdatering

Kanske fungerar om man har Dropbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativ har du idag?

 

Det verkar vara lite olika hur denna "app" finns.

På en 8,1 dator här så finns den både i verktygsfältet men också när man öppnar Windows Update, så finns den, i en Windows 7 så finns den bara i verktygsfältet, i en bärbar Windows 7 finns den inte alls.

 

Men har du haft den och den försvunnit, så borde den finnas, eller komma tillbaka.

Du måste ha inställt att hämta uppdateringar automatisk för att det ska fungera.

Det stämmer inte. Jag har en bärbar Win 7 och jag har den och i Windows Update står det att Win 10 är reserverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har något ändrats sedan du såg meddelandet tidigare? För dessa krav måste uppfyllas:

Se Lasos inlägg #4 ovan.

 

Några exempel.

  • De automatiska Windows-uppdateringarna är inte aktiverade på enheten.
  • Enheten är inte ansluten till Internet.
  • Enheten är kvalificerad men vi håller fortfarande på med uppdateringar som kan förbättra upplevelsen på enheten, till exempel en ny drivrutin.

 

Se också Microsoft Community tråden som handlar om detta:
Jag vill boka min gratis uppgradering till Windows 10 men ser ingen ikon på aktivitetsfältet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske fungerar om man har Dropbox.

Det ska gå bra att hämta filen även om man själv inte har Dropbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...