Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 365 fel rättigheter på inkorgen


LAMF64

Rekommendera Poster

Hej,ll

Jag har bytt webbhotell så jag har blivit tvungen att byta severinställningar för min email i Outlook 365.

Jag lade upp en ny inkorg bredvid den gamla (som är en POP3 för inkommande - allt ligger alltså kvar på datorn). nya kontot är en IMAP.

När jag sen som jag brukar ska lägga över all gammal mail från gamla inkorgen till den nya så går det inte. Det står Fel rättigheter, kolla med systemadministratören.

Hur kan det bli så?

Jag testadde att radera det nya kontot och lägga upp det på nytt men det blir samma fel. Jag är inloggad på datorn som administratör eftersom min användare är den enda och jag kan installera program osv så borde jag ju ha alla rättigheter som krävs..

 

Om någon har en lösning eller tips så vore jag tacksam.

 

/Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

 

Min gissning är att det blir problem för att det nya kontot använder IMAP-protokollet vilket är en spegling av innehållet på e-postservern, antingen att det inte all e-post får plats på e-postservern hos ditt webbhotell (om det är begränsat) eller att Outlook inte får lov att ladda upp e-post till e-postservern. Ta och hör vad webbhotellet tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag lade upp en ny inkorg bredvid den gamla (som är en POP3 för inkommande - allt ligger alltså kvar på datorn). nya kontot är en IMAP.

 

Brukar inte vara något problem att flytta email mellan mappar i Outlook.

 

Flyttar du dina email till rätt mapp? Du skriver att du lagt upp en mapp intill den gamla. IMAP-inkorgen skapas automatiskt när man skapar kontot i Outlook och skapas inte manuellt. Det behöver inte skapas en ny mapp för att flytta email, du har alla mappar som behövs när du skapat kontot.

 

Hur gör du när du flyttar email, högerklick och väljer Flytta eller annat sätt?

 

Försöker du flytta hela mappen på en gång, vad händer om du testar med enstaka email?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...