Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Externt chassi för både ide och sata


Spac3man

Rekommendera Poster

jag är sugen på detta chassi http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=429489 och som jag uppfattar det så ska den klara både ide och sata diskar.

jag googlade fram lite bilder och när jag kollar på denna så fattar jag inte hur den ska klara ide
finns ju ingen sån där avlång svart kontakt på kortet 6359584c3ad562917460a6e1c1f29f6d.png

nån som vet vad som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sidan som Cecilia länkar till står ju bl.a:
 

Connectors:
* Internal: 1 x SATA II150 port, 1 x IDE port
* External: 1 x USB Type B port, 1 x power jack, 1 x On/Off switch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom båda butikerna skriver att det ska gå bra att koppla in båda typerna av hårddiskar och om det inte stämmer, när du får hem produkten, så har du rätt att reklamera den utan att det kostar dig något alls, så tycker jag att du kan beställa (men hör med dem om leveranstid eftersom den inte finns på lager).

 

Men har du sett att som systemkrav finns ingen nyare Windows-version än XP i den ena butiken?

Det bör du nog kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom båda butikerna skriver att det ska gå bra att koppla in båda typerna av hårddiskar och om det inte stämmer, när du får hem produkten, så har du rätt att reklamera den utan att det kostar dig något alls, så tycker jag att du kan beställa (men hör med dem om leveranstid eftersom den inte finns på lager).

 

Men har du sett att som systemkrav finns ingen nyare Windows-version än XP i den ena butiken?

Det bör du nog kolla upp.

ja det borde ju stämma då tycker man. men jag tänkte att med ide kanske dom menar själva strömkontakten, en sån där vit som brukar sitta på nätaggregatet i datorn.

 

jo jag såg det där med att det tog stopp efter win xp, men det är kanske för att ingen har brytt sig om att uppdatera specificationerna. såg på märkets hemsida att vista fanns med i alla fall, så då borde det ju funka tycker man.

 

har mailat en av butikerna nu och frågat i alla fall samt tillverkaren, så nu är det bara att invänta svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...