Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Update ändra inställningar


awilh

Rekommendera Poster

W7Pro(64 bit)SP1.Är administratör med fulla rättigheter.Men kan inte göra ändringer.Gäller Windows Update"Vissa inställningar hanteras av systemadministratör", och alternativen är inaktiverade.Har även provat med W7 "dolda administratör-konto" utan att det hjälper.Tacksam för förslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inställningarna nu sådana att Windows Update inte uppdaterar något?

Fungerar Windows Update?

 

Det finns skadliga program som stoppar Windows Update så att datorn ska innehålla säkerhetshål. Har du märkt något annat som kan tyda på att det finns skadliga program i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kan, utan problem uppdatera manuellt. En inställning jag brukar eftersom jag vill se uppdateringarna innan de hämtas och installeras. Datorn fungerar alldeles utmärkt förövrigt. Jag är skyddad av brandvägg i routern samt numera Norton Security. Jag har  haft Norton skydd sedan "tidernas början". Datorn genomsöks kontinuerligt både med schemalagda fullständiga sök,och manuella snabbsök. Jag har inte besökt "skumma sidor, laddat ner och installerat okända program, ej heller klickat på länkar av tvivelsam karaktär.Det kan tilläggas att samma problem finns på min laptop som  också har Windows 7 Pro!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du kan kolla på sidan  https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/d86c4434-85e1-4612-9eb8-cc4fb2dabcc1/windows-update-not-allowing-me-to-change-or-update-wo-admin-privileges-yet-i-am-logged-in-as?forum=w7itprogeneral

Du skulle också kunna kolla om det finns någon inställning i Norton som kan tänkas vara till för att höja skyddet i Windows eller se till att man alltid har de senaste uppdateringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...