Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dålig prestanda i datorn


ÖhmanE

Rekommendera Poster

Hej, jag köpte den här gaminglaptopen för ca 1½år sedan, och jag vet att när man köper laptop istället för stationär så får man absolut inte lika bra prestanda.
Jag kan TYVÄRR inte så mycket om datorer och vad som är bra eller dåligt, men jag för väntade mig att den ändå skulle klara av något så nya spel.

De visade sig att den knappt klarade av Skyrim, som är ett ganska gammalt spel vid detta laget. I CS får jag endast ut ca 45 fps med dom lägsta inställningarna.

Det känns som att man kan pusha på datorn så att den pallar bättre i t.ex cs.

Så de jag undrar är Hur? är de möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

  1. Vad är det för dator; fabrikat och modell?
  2. Vad står det i den tekniska specifikationen vilken typ av grafikkrets?
  3. Vad är det för Windows version samt antal bitar?
  4. Vilken är din nuvarande grafikdrivrutin om du tittar i Enhetshanteraren > Bildskärmskort?

Uppdatering av grafikdrivrutinerna kan ibland göra underverk, samt att du inte har andra program igång i bakgrunden som tar upp processor (CPU) kraft, som behövs till spelet.

 

Ibland på vissa modeller måste man använda den särskilda grafikdrivrutinen som hämtas på tillverkarens supportsida, men ofta hämtar man senaste grafikdrivrutinen från antingen AMD, nVidia och/eller Intel ifall det dessutom finns en inbyggd grafikkrets i CPU från Intel alt. AMD.

 

Då är det viktigt att välja mobila versionen och det brukar stå vilka grafikmodeller som stöds.

 

Har datorn Intel chipset och CPU så kan du börja med att köra Intel Driver update Utility

 

För nVidia grafik och då skall du vara noga med att välja driver ur rätt serie motsvarande ditt inbyggda grafikkort som slutar på M=Mobilversion (tex. 500M, 600M, 700M, 800M etc.)

Eller prova Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products

Du kanske måste tillåta JAVA i din webbläsare för att autoskanningen skall kunna köras..

 

För AMD grafik väljer du först Notebook drivers och sedan vilken typ av grafik det är, operativsystem, antal bitar etc..

Eller prova AMD Driver Autodetect

 

Datorn skall startas om efteråt och börja med att skapa en systemåterställningspunkt innan du sätter igång.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...