Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blu-ray skivor är svåra att få tag på...


MariaE

Rekommendera Poster

Blu-ray skrivor är svåra att få tag på. De var slut hos Claes Olhsson när jag skulle köpa i Gallerian. Det fanns inte på webhallen heller...

 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt en skiva.  Jag skulle vilja ha några fler BR-RE också för de kan man åtminstone använda några gånger... Men det fanns inga BD-Re-skivor... Nu ska jag försöka fylla skivan med filer som jag vill spara och bara såna,,, det är lättare sagt än gjort... Det blir alltid en massa onödiga filer  som  har en massa konstiga tillägg. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns det mesta i skivväg

 

http://www.dvdmarknaden.com/SE/

Jag vill inte gärna köpa på nätet om jag inte måste. Skivor i guld har jag beställt från fotobutiken som jag brukar handla i. Man måste tänka på att göra rent Blu-ray-spelaren före man bränner en sån skiva. Man måste också kolla hur många fönster man har öppna och stänga dem. Jag har redan några skivor på väggen men det är inte Blue-ray. Imgburn ska man inte använda om man inte bränner isofiler. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 Imgburn ska man inte använda om man inte bränner isofiler. 

/Maria

Nähä, varför inte det!?

 

Många är de som föredrar bränn-programmet ImgBurn http://www.imgburn.com/

Men vad man väljer för program är ju förstås en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nähä, varför inte det!?

 

Många är de som föredrar bränn-programmet ImgBurn http://www.imgburn.com/

Men vad man väljer för program är ju förstås en smaksak.

En av orsakerna är att man inte ser vad man bränner för filer då. Men om man bränner en  återskrivbar Blu-ray har det inte så stor betydelse... Men man kan ju göra mappar med olika filer om man vill. Men då bör rätt filer hamna i rätt mapp . I mappen sommar vill jag inte ha några bilder på roliga dator meddelanden. Jag vill inte ha kort på snöiga träd heller. Om man ångrar sej om kommer på att man inte har gjort tillräckligt många mappar med rätt filer och avbryter när programmet räknar hur mycket som finns kvar på skivan då kan skivan bli förstörd... Jag har förstört några skivor på det sättet :-( De sitter på väggen nu. Skivorna är snygga när man inte har skrivit på dem tycker jag. Då gör de nån nytta.

 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt i annan post, optiska medier är inte en framtidsstrategi, de utgör inte en stor marknad idag och blir definitivt inte större.

 

Visst, det tillverkas och säljs skrivbara optiska skivor idag men omsättningen på den produkten torde vara liten. Därav dina problem att få tag på dem, de har inget större antal i lager normalt sett då efterfrågan är liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt i annan post, optiska medier är inte en framtidsstrategi, de utgör inte en stor marknad idag och blir definitivt inte större.

 

Visst, det tillverkas och säljs skrivbara optiska skivor idag men omsättningen på den produkten torde vara liten. Därav dina problem att få tag på dem, de har inget större antal i lager normalt sett då efterfrågan är liten.

Nästa gång vi ska in till stan ringer vi och kollar om det finns några. Vi åker inte bara in till stan för att gå till hundgården. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt kan man kolla butikers lagerstatus på nätet http://www.clasohlson.com/se/Blu-Ray-skiva,-25-GB/Pr384094000

Då kollar vi där först. Eftersom jag inte handlar på nätet brukar jag inte kolla på så många websidor där man kan se om varor finns i lager eller inte... Jag upptäckte att man kan chatta med de på Claes Ohlsson. :)  :thumbsup: Jag kanske har gjort det förr . Men jag har glömt bort det...

/Maria

post-120863-0-89015000-1434109414_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur brukar du annars göra när du handlar MariaE, jag brukar alltid kolla på nätbutiken hur varan ser ut jag är intresserad av, vad den kostar, och om den butik jag normalt besöker har den på lager, och så läser jag övrig info.

Är tvungen att göra så, eftersom jag har långt till närmaste butik.

Suppporten hos bl.a Clas Ohlson är bra, aldrig haft några problem med dom, supporten på nätet och telefon upplever jag dock bättre än besök i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur brukar du annars göra när du handlar MariaE, jag brukar alltid kolla på nätbutiken hur varan ser ut jag är intresserad av, vad den kostar, och om den butik jag normalt besöker har den på lager, och så läser jag övrig info.

Är tvungen att göra så, eftersom jag har långt till närmaste butik.

Suppporten hos bl.a Clas Ohlson är bra, aldrig haft några problem med dom, supporten på nätet och telefon upplever jag dock bättre än besök i butik.

Ja support på telefon och på nätet är oftast bättre men ibland behöver jag inte det . Eftersom jag bor i Stockholm så finns det så många butiker som säljer skivor. Dessutom har jag ju inte alltid haft tillgång till nätet. Det är först på senare år. Support i butiken kan vara ett problem ibland eftersom en del inte förstår att jag inte klarar full duplex. Men om jag behöver fråga något i butiken så visar de mej oftast var varan finns. Dessutom kan det hända att en del faktiskt ser min knapp som jag har på min jacka att det står "nedsatt hörsel". Men nu är det sommar och då har jag oftast ingen jacka alls...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...