Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kostnadsfri uppdatering


gandalfgrå

Rekommendera Poster

gandalfgrå

Såg idag att jag fått ett vitt windowsfönster nere i högra hörnet av raden som finns där. Jag klickade på det och det stod: Så här går den kostnadsfria uppgraderingen till. Det handlar alltså om en uppgradering till win 10. Det står också att uppgraderingen är gratis och att den är tidsbegränsad. Det rör sig inte heller om en utvärderingsversion utan om en fullständig version av win 10.

 

Jag har idag win 7 home edition som kom med datorn. Jag är nöjd med den och har inte heller sett någon anledning att skaffa win 8 eller 8.1 eller vad nu versionerna heter. Men:

 

Säg att jag vill prova win 10 ett tag. Hur gör jag om jag vill komma tillbaka till win 7 om jag inte känner mig bekväm med win 10. Går det att åstadkomma och hur isf.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Säg att jag vill prova win 10 ett tag. Hur gör jag om jag vill komma tillbaka till win 7 om jag inte känner mig bekväm med win 10. Går det att åstadkomma och hur isf.

Du ser till att bränna återställningsskivor som du kan ominstallera Windows 7 med eller gör en kopia av hela hårddisken med hjälp av ett kloningsprogram som du kan kopiera tillbaks.

 

Datortillverkare skickar med ett program som du använder för att göra återställningsskivor med, kolla i datormanualen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja precis, för om du installerar Windows 10 utvärderingsversionen nu, så kan du inte sedan ångra dig och bara ta tillbaks Windows 7 utabn vidare.

 

 

Det bästa är att köra Windows 10 Preview (Utvärderingsversionen ) virtuellt, så påverkas inte befintlig Windows installation eller program, om din dator klarar att köra virtuellt.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...