Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratisversionen av w10 kan man bränna den på en skiva hemma


__TL__

Rekommendera Poster

Den version man får av microsoft om man har w7, w8.1. Kan man få den som ISO-fil så att man kan bränna den på CD om datorn skulle krasha, så att man sen kan göra en ren installation. Man vill ju också kunna ha en helt ren installation utan massa filer från förra operativsystemet som ligger och tar plats. Kommer det att gå. Hoppas på ett utförligt svar MVH Tuggan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag citerar mitt eget inlägg #48 i denna tråd.

 

NH - Microsoft berättar vilken version av Windows 10 du kan få gratis

Några frågetecken kvarstår dock, som Microsoft förhoppningsvis kommer att räta ut framöver, .Bra påpekat i artikeln.

Ur den artikeln på NH (NordicHardware) citerar jag följande text:

 

Trots Microsofts förtydligande återstår ett flertal viktiga svar på frågor kring Windows 10. Microsoft har exempelvis inte bekräftat om användare får tillgång till en licenskod för Windows 10 eller hur ominstallation ska genomföras när en uppgraderad dators hårddisk går sönder. Med bara ett par månader kvar till lanseringen av Windows 10 kan vi hoppas på att svaren på dessa frågor kommer snart.

 

 

Så allt är inte helt glasklart ännu som det verkar, ifall nu inte Microsoft släppt ut ny information om hur det skall fungera med iso filer, licensnycklar och annat.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad jag har läst får man under uppgraderingen ett val där man kan välja om ens filer, program mm ska behållas eller tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det också kommit ut att efter uppgraderingen till Windows 10 kommer man att kunna göra en ren ominstallation av Windows 10 när man så önskar, omedelbart eller senare när man har problem, dock inga detaljer än om exakt hur.

https://twitter.com/GabeAul/status/605899873360019457

Gabriel Aul är en ansvarig på Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...