Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om citat i inlägg


DAL30

Rekommendera Poster

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar

I sista inlägget i den tråden skriver Cecilia (den 4 januari 2015) : "Enligt PC för Alla har de infört den fix som IP Board tog fram för att råda bot på inklistringsproblemet med IE 11. Det är också en ny version av IP Boards forum på gång och i den förväntar sig alla att IE 11 ska fungera fullt ut." (Jag antar att du också följde de två råden du fick i det inlägget.)

 

Allt Cecilia, i egenskap av att vara huvudmoderator, kan göra för att förbättra Eforum det gör hon (snabbt och effektivt), men vissa saker har bara PC för Alla-snubbarna rätt att göra och då måste man vänta på att de ska göra dessa saker, vilket kan ta väldigt lång tid, trots arga inlägg här från oss medlemmar och trots att Cecilia stöter på dessa administratörer igen.

 

Antagligen har vi inte ännu fått den nya version av IP Boards forum där IE 11 ska fungera fullt ut, så för dem av oss som har problem återstår bara att vänta.

 

Edit

Hade råkat skriva 1915 i stället för 2015

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som mbtmari antar så har inte forumprogrammet i Eforum uppdaterats i år.

 

IP Board släppte för en vecka sen en ny version (4.0.0) men det blir ingen uppdatering av Eforum och andra IDG-forum förrän det har gått några månader och det har gjorts så mycket buggrättningar att den verkar stabil. IDG har åtminstone tre forum kommer och åtminstone en av de två andra, som är mindre, kommer att uppdateras först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till HUVUDMODERATORN

 

Ville trådstartaren veta det där?  :wacko:

 

Frågan är väl snarare hur stor andel av informationen i dessa 31 inlägg som trådskaparen vill veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till HUVUDMODERATORN

 

"Om man arbetar en längre tid på samma institution blir man lätt hemmablind...."

 

(Citat från webben)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodie jodie

 

vad tusan är det du vill veta, vad är du ute efter? Jag förstår inte. Funderar på att stänga denna tråd och låta dig starta en ny där du får artikulera dina funderingar.

 

jag vet inte vad det är du är ute efter eller varför du hela tiden skriker efter Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodie jodie

 

vad tusan är det du vill veta, vad är du ute efter? Jag förstår inte. Funderar på att stänga denna tråd och låta dig starta en ny där du får artikulera dina funderingar.

 

jag vet inte vad det är du är ute efter eller varför du hela tiden skriker efter Cecilia.

"1. Tänk på att hålla en öppen attityd och tolerant hållning gentemot dina medbesökare, kort sagt visa samma hänsyn som du skulle vilja att andra besökare visade dig."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"1. Tänk på att hålla en öppen attityd och tolerant hållning gentemot dina medbesökare, kort sagt visa samma hänsyn som du skulle vilja att andra besökare visade dig."

Ber om ursäkt om du känner dig påhoppad eller tar illa vid av mina ord, inte alls meningen.

 

Min undran står dock kvar, vad är det du undrar över i denna tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Klicka på den inringade knappen.

attachicon.gifSkärmklipp.PNG

 

 

2. Håll nere vänster musknapp och dra sen med musen över texten du vill citera. Den kommer då att bli markerad med blått.

 

attachicon.gif2.PNG

Kopiera till Urklippshanteraren genom att:

- Hålla nere Ctrl-tangenten medan du trycker på C-tangenten.

eller

- Högerklicka i närheten av den markerade texten och välja "Kopiera" i menyn som visas.

 

3. Klistra in från Urklippshanteraren genom att:

- Vänsterklicka inuti citatrutan och sen hålla nere Ctrl-tangenten medan du trycker på V-tangenten.

eller

- Högerklicka inuti citatrutan och välja "Klistra in" i menyn som visas.

attachicon.gif3.PNG

 

Jag kan inte få den här metoden att fungera med IE11 i Windows 8.1 .Citatrutan kan skapas men inklistring i den fungerar inte. Markeras källa går det inte ens att skapa Citatrutan.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag i någon mån erfarenhet av webben sedan ca 15 år och använt många webforum under de åren, men jag inte erinra mig jag någonsin varit på - eller i nutiden - upplevt något så krångligt att citera/klistra in på, som det här.

Mitt tips är alltså: Titta på andra forum....

T.ex. https://www.maskinisten.net/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur gör man där om man har något i ett Word-dokument som man vill citera i ett svar?

 

Men nu är det så att vare sig jag eller PC för Alla kan påverka hur citering, kopiering och inklistring fungerar i Eforum för det bestäms helt av forumplattformen från Invision Power, viket lär vara den vanligaste forumplattformen numera.

 

https://www.maskinisten.net/ använder däremot phpBB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Jodie, är du missnöjd med hur denna funktion fungerar ändå, så får du kontakta ansvariga för eforum "PC för Alla", och försöka påverka dom att skriva om programkoden, så du får som du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

En konstig fråga för den som kan svaret, men inte för mig som inte kan:

Hur ordnar jag citat

-  dels citat från ett tidigare inlägg?

-  dels citat från t.ex. ett tillgängligt dokument?

 

Tack för hjälp till en okunnig!

Vänligen

DAL30

:) Tycker DU att funktionerna du frågat om i åtminstone två trådar, förbättrats något nu?

 

Se gärna //eforum.idg.se/topic/348674-förmätna-moderatorer/#entry1653778

 

Säg inget till någon - men jag tror att huvudmoderatorn är den ende som avlönas av IDG...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Jodie, ingen av moderatorerna får någon ersättning från IDG.

 

Så kallad ideell basis vårt "arbete" här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Tycker DU att funktionerna du frågat om i åtminstone två trådar, förbättrats något nu?

 

Se gärna //eforum.idg.se/topic/348674-förmätna-moderatorer/#entry1653778

 

Säg inget till någon - men jag tror att huvudmoderatorn är den ende som avlönas av IDG...

Avlönas är att ta till men jag har en liten symbolisk ersättning för att PC för Alla ska vara säkra på att någon varje dag tar hand om anmälningar när det gäller sånt som bryter mot lagar eftersom de är skyldiga enligt lag att åtgärda sånt inom 24 timmar. Den är absolut inte till för (eller skulle kunna räcka till för) att jag ska svara på frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan förmedla de här tipsen

 

https://www.maskinisten.net/

https://www.byggahus.se/forum/

Jag registrerade mig på byggahus.se och så vitt jag kan se kan jag bara göra på precis samma sätt som i Eforum, dvs kopiera text i ett dokument och antingen först klistra in texten i svarsrutan, sen markera det och slutligen klicka på citat-knappen eller först klicka på citat-knappen och sen klistra in mellan citat-taggarna i svarsrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag registrerade mig på byggahus.se och så vitt jag kan se kan jag bara göra på precis samma sätt som i Eforum, dvs kopiera text i ett dokument och antingen först klistra in texten i svarsrutan, sen markera det och slutligen klicka på citat-knappen eller först klicka på citat-knappen och sen klistra in mellan citat-taggarna i svarsrutan.

Jag gissar att Jodie använder IE11 med sin 8.1 dator. Då fungerar inte citat på eforum enligt din beskrivning i tidigare inlägg.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att Jodie använder IE11 med sin 8.1 dator. Då fungerar inte citat på eforum enligt din beskrivning i tidigare inlägg.

 

LARSAS

Det är ju möjligt, men då är det ju bättre att skriva att beskrivningen inte stämmer därför att ... än att skriva att det är besvärligt.

 

Inte helt ovanligt att man får använda olika webbläsare till olika webbplatser, själv använder jag Opera till några där jag inte tycker att Firefox fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju möjligt, men då är det ju bättre att skriva att beskrivningen inte stämmer därför att ... än att skriva att det är besvärligt.

 

Inte helt ovanligt att man får använda olika webbläsare till olika webbplatser, själv använder jag Opera till några där jag inte tycker att Firefox fungerar bra.

Jag håller med !

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till KIT GOULD

 

Känner du till att nyckelpersoner på IDG eforum jobbar för en "symbolisk ersättning"?

 

Tänk, vilka löp det skulle kunna bli...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till KIT GOULD

 

Känner du till att nyckelpersoner på IDG eforum jobbar för en "symbolisk ersättning"?

 

Tänk, vilka löp det skulle kunna bli...

Vad vill du med detta inlägg, vem syftar du på?

 

Du har fortfarande inte, vad jag kan se, förklarat hur du vill att funktionen "använda citat" borde fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till KIT GOULD

 

Känner du till att nyckelpersoner på IDG eforum jobbar för en "symbolisk ersättning"?

 

Tänk, vilka löp det skulle kunna bli...

Jag är absolut inte en nyckelperson på IDG. IDG är ett tidningsförlag vars kärna är att producera pappers- och online-tidningar, att driva forum är en mycket liten bisyssla för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...