Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det är alltid någon som bestämmer över en...


MariaE

Rekommendera Poster

http://www.laholmstidning.se/article/20150529/LAHOLM/150529795/1294/-/sparkad-via-sms-efter-16-ars-tjanst-

 

Och jag har inget jobb alls. Jag har aldrig haft något. Jag ville bli vetrinär men det tyckte inte min syo-konsulent i 8:an. Sen ville jag bli journalist. När jag slutade skolan ville jag jobba med barn. Men jag passar ine att jobba med barn upptäckte några på de dagis som jag praktiserade på. Efter det började jag en datakurs. Då trodde många att jag ville jobba med datorer. Datorer är mitt fritidsintresse. Min första riktiga datakus började jag 1989.Jag hade en urdålig lärare på den kursen... Efter att jag hade gått den kursen fick jag praktik på olika ställen för att göra kontorsuppgifter. Sitta och skriva saker i word eller skriva en massa register... Min sista praktikplats var på Brännkyrka Föreningsråd. Tur att jag inte fick jobb där. Det var utråkigt  att praktisera där...

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Cecilia har en poäng.

En del av dina inlägg här har mer karaktären av poster som skulle passa bättre  på ett socialt media, facebook, Google plus eller twitter exempelvis, eller på en egen blogg.

 

Eforum är trots allt främst ett tekniskt diskussionsforum, ett forum för frågor kring datorer, program och liknande.

Ett forum för frågor och svar. Inte blogginlägg.

 

Vi hindrar dig inte från att posta, vi tipsar dig bara om en bättre plattform för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Cecilia har en poäng.

En del av dina inlägg här har mer karaktären av poster som skulle passa bättre  på ett socialt media, facebook, Google plus eller twitter exempelvis, eller på en egen blogg.

 

Eforum är trots allt främst ett tekniskt diskussionsforum, ett forum för frågor kring datorer, program och liknande.

Ett forum för frågor och svar. Inte blogginlägg.

 

Vi hindrar dig inte från att posta, vi tipsar dig bara om en bättre plattform för det.

Jag tänkte att flera skulle posta inlägg om djur i tråden som jag startade och roliga djurbilder. En del frågar här varför det borras i huset där de bor och om diskmaskiner t.e.x. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasternorrland/felix-rum-star-tomt?ref=yfp

Varför får de inte hjälp enligt LSS kan man undra...

/Maria

Det framgår väl rätt klart:

 

I domen sägs att föräldrarna visserligen klarar den praktiska omvårdnaden av Felix men att de inte kan leva upp till Felix känslomässiga behov

Assistenter som hela tiden byts kan inte fungera som det känslomässiga stödet under ett barns utveckling. Assistenter är bra på praktiska saker men det är inte särskilt bra om barn inte kan knyta starka känslomässiga band till sina föräldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgår väl rätt klart:

Assistenter som hela tiden byts kan inte fungera som det känslomässiga stödet under ett barns utveckling. Assistenter är bra på praktiska saker men det är inte särskilt bra om barn inte kan knyta starka känslomässiga band till sina föräldrar.

Problemet är att de har assistenter från fel assistansbolag i så fall. Min f.d. dövblinda kompis hade några assistenter under flera års tid tills hon dog. Men hennes mamma fick överklaga för att hon skulle få rätt till assistent. 

Min f.d. dövblinda kompis hade inte heller något assistansbolag som hon anställde assistenter från. Det var försäkringskassan som hade hand om hennes assistenter. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assistenter blir sjuka, råkar ut för olyckor, är föräldralediga, tröttnar på att vara assistent osv. och det har inget att göra med vilket bolag eller myndighet de är anställda på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assistenter blir sjuka, råkar ut för olyckor, är föräldralediga, tröttnar på att vara assistent osv. och det har inget att göra med vilket bolag eller myndighet de är anställda på.

Men vissa måste byta assistenter ofta det har jag fått veta av de som har assistent. Men de är oftast vuxna handikappade som behöver assistent. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå sämre då att en assistent skulle vara ett barns känslomässiga stöd under uppväxten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå sämre då att en assistent skulle vara ett barns känslomässiga stöd under uppväxten.

Därför bör man se till att få en assistent som verkligen vill jobba som assistent och att denna kanske bara har 1 eller 2 vikarier för assistenter blir ju sjuka och tar semester precis som alla andra.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför bör man se till att få en assistent som verkligen vill jobba som assistent och att denna kanske bara har 1 eller 2 vikarier för assistenter blir ju sjuka och tar semester precis som alla andra.

/Maria

Nu börjar det bli väldigt mycket rundgång här, men jag upprepar ändå:

 

Assistenter blir sjuka, råkar ut för olyckor, är föräldralediga

Assistenter som hela tiden byts kan inte fungera som det känslomässiga stödet under ett barns utveckling.

 

Och det räcker inte med en assistent med 1-2 vikarier för att täcka upp all tid från det att ett barn vaknar på morgonen tills det somnar på kvällen 7 dagar i veckan. I det fallet du länkade till kanske det behövs assistent på natten också för att ett barn som vaknar av en mardröm eller av täppt näsa ska tas om hand på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det bli väldigt mycket rundgång här, men jag upprepar ändå:

 

Assistenter blir sjuka, råkar ut för olyckor, är föräldralediga

Assistenter som hela tiden byts kan inte fungera som det känslomässiga stödet under ett barns utveckling.

 

Och det räcker inte med en assistent med 1-2 vikarier för att täcka upp all tid från det att ett barn vaknar på morgonen tills det somnar på kvällen 7 dagar i veckan. I det fallet du länkade till kanske det behövs assistent på natten också för att ett barn som vaknar av en mardröm eller av täppt näsa ska tas om hand på rätt sätt.

Ja det kanske behövs sånt nuförtiden. Förr fick man vara utan sån hjälp om inte andra släktingar hjälpte till. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är affärerna som bestämmer vad man ska äta ! Nu finns inte valios yoghurt jordgubb/rabarber eller jordgubb/ros.  Dessa två yoghurtsmaker är de två som jag tyckte bäst om. :thumbsdown:  :angry:  :(

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är marknaden.

 

hade du köpt mer av dessa smaker hade de idag funnits kvar i din butik.

 

Alla vill äta 88an, givetvis finns det kvar i GBs sortiment. bara som ett produktexempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är marknaden.

 

hade du köpt mer av dessa smaker hade de idag funnits kvar i din butik.

 

Alla vill äta 88an, givetvis finns det kvar i GBs sortiment. bara som ett produktexempel.

Det fanns apelsinglass som GB hade i paket en gång också men den finns tyvärr inte kvar längre  :thumbsdown: Glass kan man tyvärr inte köp hur mycket som helst och stoppa in i frysen. Gammal glass är inte gott. Jag köper inte så mycket glass varje gång. Längst in i frysen har jag tomma godisburkar som jag har fått från affären. Då får det inte plats så mycket annat som blir förstört. 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Det är dataförsäljarna som bestämmer vilken Windows version man ska ha  :angry: . Jag har Windows 7 Premium Engelsk version i min surfdator ... Jag kan inte ändra till stor text i vissa menyer. Det är jobbigt att behöva använda skärmförstoraren och virtual magnifying glass för mycket. Min andra Windows dator har jag Windows 7 Ultimate Svensk version  :angry: Det gick inte att andra till Engelsk version där men där kan jag få stor text i de flesta menyer. Det går inte ens att surfa på den datorn  :angry: Hoppas att jag kan få min scanner att funka till den åtminstone...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha hjälp eller vad vill du?

Win7 U ska du kunna ändra språk i.

Win 7 går utmärkt att surfa med.

Win 7 kan hantera de flesta scanners.

men förstora all text är inte helt enkelt, det beror på den som skapat programmet, om det är skapat på vis att det följer Windows inställningar.

 

Och nej, du bestämmer vilket operativ du vill ha. Iofs sant att de flesta datorer som säljs har svenskt Windows förinstallerat,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha hjälp eller vad vill du?

Win7 U ska du kunna ändra språk i.

Win 7 går utmärkt att surfa med.

Win 7 kan hantera de flesta scanners.

men förstora all text är inte helt enkelt, det beror på den som skapat programmet, om det är skapat på vis att det följer Windows inställningar.

 

Och nej, du bestämmer vilket operativ du vill ha. Iofs sant att de flesta datorer som säljs har svenskt Windows förinstallerat,

I en av mina Windows datorer går det inte att ändra Windows version. Det är den dator som jag surfar med nu. Men den har Windows 7 på engelska iallafall. Den har Windows 7 Premium 64 bitar :angry:  Jag måste fixa en ny slinga för jag har haft sönder de jag har så jag kan inte lyssna på musik nu  :angry: . Jag hör tyvärr datorljudet...Orsaken till de går sönder är min nya skrivbordsstol  :thumbsdown: Slingan snurrar in sej i stolsbenen. :angry:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har sönder din slinga med din stol, varför ser du inte till att fästa slingan runt uppe vid taket, det går ju faktiskt? Eller fästa den ordentligt nere vid socklarna, om du snor i den i dina stolshjul, verkar du ju ha slingan ligga löst på golvet bara?

I och för sig så vet jag inte vilken typ av slinga du normalt använder, men du borde ju kunna ha den så den inte slingar sig runt dina stolshjul?

 

Och som Monshi säger, visst ska du kunna ändra språk i Windows 7 Ultimate, om du inte kan surfa med den, är det något som är felinställt på den, eller fel på nätverkskortet kanske, drivrutiner som inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har sönder din slinga med din stol, varför ser du inte till att fästa slingan runt uppe vid taket, det går ju faktiskt? Eller fästa den ordentligt nere vid socklarna, om du snor i den i dina stolshjul, verkar du ju ha slingan ligga löst på golvet bara?

 

Och som Monshi säger, visst ska du kunna ändra språk i Windows 7 Ultimate, om du inte kan surfa med den, är det något som är felinställt på den, eller fel på nätverkskortet kanske, drivrutiner som inte fungerar?

Jag kan varken göra det ena eller det andra själv tyvärr... Jag tror inte man får ha en fast slinga i hela lägenheten. Man kanske får det om man bor i Örebro? 

 

Jag kan ändra språk i Windows 7 Ultimate om jag blir uppkopplad men det blir jag inte nu för jag är ingen datatekniker eller datakonsult.  De på  Internet support försökte i över en halvtimme att få datorn surfbar men det gick inte....Det var de på dataräddningsfirman som gjorde min dator surfbar igen. När jag bara hade en hårddisk i den datorn och Windows 7  Ultimate då kunde jag surfa med den och även ändra språk. Engelska hämtade jag via Windows update tror jag,,,.   

 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dator surfbar..

Owell, detta är inte en tråd för felsökning.

Nej detta är en tråd om personer som bestämmer över en. Min Windows 7 dator som jag surfar på nu är surfbar iallafall men jag önskar att den vore tyst.... Det går inte att installera Windows 7 med 32 bitar på den tyvärr. Det bestämde försäljaren i databutiken :angry: 

 

Min Linuxdator är också surfbar nu sen jag var tvungen att börja om. När jag har hämtat alla program som jag vill ha till den så ska jag inte surfa på den eller hämta fler uppdateringar. Det blir ju bara fel då. Det är lättare att se i Linuxdatorn . Dessutom finns fortune cookies. Det finns till Windows också men de är roligare i Linux. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej detta är en tråd om personer som bestämmer över en. Min Windows 7 dator som jag surfar på nu är surfbar iallafall men jag önskar att den vore tyst.... Det går inte att installera Windows 7 med 32 bitar på den tyvärr. Det bestämde försäljaren i databutiken :angry:

 

Min Linuxdator är också surfbar nu sen jag var tvungen att börja om. När jag har hämtat alla program som jag vill ha till den så ska jag inte surfa på den eller hämta fler uppdateringar. Det blir ju bara fel då. Det är lättare att se i Linuxdatorn . Dessutom finns fortune cookies. Det finns till Windows också men de är roligare i Linux. 

/Maria

 

 

Det går inte att installera Windows 7 med 32 bitar på den tyvärr. Det bestämde försäljaren i databutiken

 

Struntprat, det går att lägga in 32 -bitars, och det har inte någon försäljare bestämt, vad får du allt nonsens ifrån?

 

Du skriver...

 

 

Nej detta är en tråd om personer som bestämmer över en

 

Vad har då dessa rader med tråden att göra...?

 

 

Min Linuxdator är också surfbar nu sen jag var tvungen att börja om. När jag har hämtat alla program som jag vill ha till den så ska jag inte surfa på den eller hämta fler uppdateringar. Det blir ju bara fel då. Det är lättare att se i Linuxdatorn . Dessutom finns fortune cookies. Det finns till Windows också men de är roligare i Linux.

 

 

Håll dig till trådämnet när du har bestämt rubriken i en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...