Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gillar inte att ha flera partitioner eller volymer i Linux


MariaE

Rekommendera Poster

Varför ska det vara högst två? Vad är problemet?

Problemet är att datorn inte är helt kompatibel med mej då. Jag gillar inte att ha fler än 2 partitioner i Linux. Jag var tvungen att skapa flera eftersom det blev fel. Men numera lagrar jag allt som jag hittar på nätet på USB-minne  direkt och tar till mina andra datorer och bränner skivor där. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Problemet är att datorn inte är helt kompatibel med mej då. Jag gillar inte att ha fler än 2 partitioner i Linux. Jag var tvungen att skapa flera eftersom det blev fel. Men numera lagrar jag allt som jag hittar på nätet på USB-minne  direkt och tar till mina andra datorer och bränner skivor där. 

/Maria

När det blir fel gör jag om partitionering så jag får det som jag vill ha det.

Det tar tid, partitionera, installera om, men så har jag det som jag vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara max 2 partitioner i Linux, det går bra att ha fler och du behöver inte skapa fler för att det blir fel.

I partitionshanteraren tex Gparted kan du ta bort partitioner och lägga till mm men det gäller att veta vad man gör.

 

Du har i många trådar fått många goda råd om hur du löser dina problem, följ råden så blir det enklare än att hela tiden experimentera själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara max 2 partitioner i Linux, det går bra att ha fler och du behöver inte skapa fler för att det blir fel.

I partitionshanteraren tex Gparted kan du ta bort partitioner och lägga till mm men det gäller att veta vad man gör.

 

Du har i många trådar fått många goda råd om hur du löser dina problem, följ råden så blir det enklare än att hela tiden experimentera själv.

Ett av problemen är att jag inte har någon bra skrivare så jag kan inte skriva ut trådarna tyvärr.

Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det blir fel gör jag om partitionering så jag får det som jag vill ha det.

Det tar tid, partitionera, installera om, men så har jag det som jag vill ha det.

Det kan man ju göra om man har gjort backup på alla sina filer. Nu mera lagrar jag allt kul somjag hittar på nätet på USB och bränner skivor på mlna andra datorer. Maria
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av problemen är att jag inte har någon bra skrivare så jag kan inte skriva ut trådarna tyvärr.

Maria

Men du har väl flera datorer? Ha en dator med den sidan öppen...

 

eller förhand skriva ned de punkter du måste komma ihåg.

eller skriv ut till PDF, dela ut från disk till eventuell telefon/surfplatta.

 

 

jag börjar fundera på hur ofta du installerar om dina datorer från grunden, tycks bara ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en skärm till mina datorer numera. Jag slängde bort min tjocka bildskärm. Orsaken Till att det har blivit så mycket fel är att jag har installerat fel program i Linux. Jag råkade installera uppdateringar med nivå 4 . Nu när jag har Mx Anti X som root händer inte detta mera. Men senaste felet var att jag råkade välja logout istället för shut down och då var jagtvungen att installera om Linux

Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det blir fel gör jag om partitionering så jag får det som jag vill ha det.

Det tar tid, partitionera, installera om, men så har jag det som jag vill ha det.

Det har jag gjort så många gånger så jag är less på att göra detta. Men det gällde framför allt min pentium 400 som jag har Windows 98 på. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...