Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur stänger man av synkningen mellan olika datorer med samma inloggning?


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Jag har Windows 8.1 på två datorer, samt på en virtuell maskin + Windows 10 virtuellt, alla med samma Microsoft inloggning.

 

Om jag ändrar på skrivbordets bakgrund och tex. på ena bärbara med mindre bildskärm så har jag på denna valt att aktivitetsfältet skall döljas.

 

Vips så får jag samma bakgrund och aktivitetsfältet döljs även på alla andra maskiner.

Oavsett hur jag ändrar skrivbordsbild eller annat på vilken maskin som helst, så påverkar detta alla andra maskiner.

 

Nån typ av synkning genom att jag använder samma inloggningskonto, som jag inte lyckas hitta igen inställningarna för. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Flyfisherman

Lite knepigt dock med denna sk. "avsynkning".

 

Visst den fungerar, men inte om man kör in en ny maskin på samma inloggningskonto.

Då får man exakt samma motiv, bakgrundsbild och annat som tidigare maskin - fast alla har fått sin synkning avstängd sedan tidigare.

 

Konstigt nog har jag inte lyckats utröna från vilken maskin den nya tar denna information ifrån, men ingen av dom andra påverkas eftersom synkningen är avstängd manuellt på dessa.

 

Väldigt märkligt...? Och otroligt irriterande.

 

På nåt sätt så ligger första (eller senaste) synkningen i Onedrive molnet och varje ny maskin med Windows 8.1 eller Windows 10 Preview har ju synkningen påslagen per default och således beror det på detta?

 

Jag vet inte säkert, men urkorkat som fasiken att detta är påslaget som standard., i mitt tycke i vart fall.

framförallt gällde det en väldigt jobbig sak att få bort i Internet Explorer, nämligen AVGs Search Toolbar som ju givetvis hoppade in i den nya Maskinen - trots att AVG inte ens är installerat på denna.

Mvh :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...