Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Adam1611

LÖST Dell XPS 13 2015 (windows 8.1) fastnar i "Restart"

Rekommendera Poster

Hej

När jag startar om datorn via "restart" I power-menyn så fastnar datorn I "restart", med andra ord så star den bara och restartar utan att komma någon vart.
Jag misstänker att det är något program som ligger och förhindra att datorn startar om, dock så är det konstigt då datorn kan stänga av utan några problem.

//Adam Rohdin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej,

Har detta problem börjat nyligen tex. efter senaste Windows update som kom i veckan, eller har du bara upptäckt det nu och det har varit så sedan du köpte datorn?

Windows 8 Restart Loop finns det en del om när man googlar på detta, men frågan är om det gäller just ditt problem.

Kan det ha att göra med Windows 8 Hybrid avstängning, det som gör att Windows 8 skall kunna göra en snabbstart?

Testa ifall det blir nån skillnad genom att temporärt stänga av detta, om valet finns på din dator.

http://ask.adaptec.com/app/answers/detail/a_id/17358/~/shutdown-and-restart-problems-in-windows-8-and-windows-8.1

Om detta gör så att Restart fungerar, så kanske det krävs en nyare BIOS version eller drivrutiner?

Hursomhelst, kolla vad som går att uppgradera till just din dator på Dells supportsida http://www.dell.com/support/home/se/sv/sedhs1/Products/?app=drivers

Du anger Service Tag- numret som sitter på en etikett, troligen på undersidan av datorn, så du helt säkert kommer till just din datormodell.

Jag vet faktiskt inte, har inte själv stött på detta problem, men jag kanske skall ta och testa på en av mina.

Mvh :unsure:

[Edit] Lagt till info om att uppgradera på Dells supportsida.

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket för svaret.
Jag återkommer när jag har testat, vilket lär ta en eller två dagar då jag har lite annat att göra.
Men för att svara på dina frågor så har problemet uppstått den senaste veckan eller så.
Jag har fått notificationer via DELL Update Serivce att det finns en ny bios drivrutin att installera. Dock så satt jag ej vid ett eluttag vid tillfället vilket gjorde att jag ej kunde uppdatera.
Angående restart loop så är det ej det problemet jag har.

Återkommer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket för svaret.

Jag återkommer när jag har testat, vilket lär ta en eller två dagar då jag har lite annat att göra.

Men för att svara på dina frågor så har problemet uppstått den senaste veckan eller så.

Jag har fått notificationer via DELL Update Serivce att det finns en ny bios drivrutin att installera. Dock så satt jag ej vid ett eluttag vid tillfället vilket gjorde att jag ej kunde uppdatera.

Angående restart loop så är det ej det problemet jag har.

Återkommer.

Hej Adam

Hvis det ikke hjælper at opdateret drivers, så prøv eventuelt at kør en ePSA diagnostik for at checke maskinen for alle eventuelle hardware-fejl. Dette gøres ved at starte maskinen via fn+power, eller ved at trykke F12 ved opstart (når du ser Dell logo'et). 

Fortsætter problemet, eller får du fejlkoder efter kørt diagnostik, er du meget velkommen til at sende mig en privat besked med servicetag, så ser jeg med glæde nærmere på sagen. 

Med venlig hilsen 

Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lyckades att lösa problemet jag hade genom att stänga av "Hybrid Avstägning", stänga av dator och sedan aktivera "Hybrid Avstägning" igen.

Tack så mycket för hjälpen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...