Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Page Maker


Törntagg

Rekommendera Poster

Finns det någon som fortfarande har kvar det gamla layoutprogrammet Page Maker?? Jag har mitt kvar från det jag redigerade en tidning och använder det fortfarande till lite allt möjligt då det ofta är roligare och mer anpassligt än t ex Word...  Säkert har programmet under tidens gång fått vissa omärkliga uppdateringar, samt att jag bytt dator och operativsystem ett par gånger, men i stort sett har det fungerat som vanligt tills i går.

Plötsligt hittar jag inte igen textverktyget - det stora T som visas i ett litet fönster tillsammans med styckemarkeringen. Denna ruta är omöjligt att få fram. Den ska finnas under Verktyg, men finns inte där heller. Vad kan man göra?

Ska jag stoppa in installationsskivan igen och installera om programmet?

Det är ingen idé att försöka kontakta Adobe, för dom har upphört med support till det här programmet för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde också Pagemaker till för ca 15 år sedan. Om du ska använda program i Office-paketet så är MS Publisher det program som påminner om Pagemaker. MS Word har blivit klart bättre på funktioner som finns i Pagemaker men inte alls lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din kommentar! Jag hade nog försökt med MS Publisher  som du föreslog, eftersom jag tycker Word är ett knöligt program. Men efter att datorn fått vara avstängd under natten, satte jag på den i morse och tog fram Page Maker, och - hör och häpna - nu fanns plötsligt textverktyget i verktygslådan igen!  Man undrar vilka okända krafter som driver sitt mörka spel i den här burken!! :)

Hälsningar Törntagg 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...