Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenordsruta i Linux


MariaE

Rekommendera Poster

Nu :angry: blev det en till partition trots allt. Jag kom till lösenordsrutan och skrev fel lösenord . Nästa dag fick  installera om igen. Jag avslutade datorn genom att trycka in restettknappen sen stängde jag av den innan Linux startade. Hoppas det inte blir fel nu också när jag ska stänga av datorn. Det är nog bäst att välja menu och quit inte log out. Numera lagrar jag allt kul på nätet på USB-minne och tar till  Windows datorn. DVD-R/RW-spelaren är trasig på min Linux  dator.  :thumbsdown:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, vad?

Fel lösen? Ger INTE att du måste installera om. Om du nu inte glömt ditt lösen för gott, då har du kanske lite problem.

 

Starta om med reset? Det ska du ALDRIG behöva, det finns alltid alternativ för en normal avstängning om nu inte systemet hängt sig totalt.

 

Men på vilket sätt detta agerande ger behov av en partition till förstår jag inte. Och inte heller vad du egentligen vill säga med din postning. Och inte heller vad jag vill säga med detta svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepiga frågor/inlägg?! = Knepiga svar!?

Det kommer bilder på eländet... Då kanske det blir mera begripligt. Men de korten har jag på min Windows dator. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill vi inte se en tråd med X -antal sidor av inlägg som inte har med trådens rubrik att göra, då riskerar vi att irrelevanta inlägg tas bort direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, vad?

Fel lösen? Ger INTE att du måste installera om. Om du nu inte glömt ditt lösen för gott, då har du kanske lite problem.

 

Starta om med reset? Det ska du ALDRIG behöva, det finns alltid alternativ för en normal avstängning om nu inte systemet hängt sig totalt.

 

Men på vilket sätt detta agerande ger behov av en partition till förstår jag inte. Och inte heller vad du egentligen vill säga med din postning. Och inte heller vad jag vill säga med detta svar...

Jag visste inte hur jag skulle avsluta  datorn helt enkelt. Det var sent och jag ville sova. Det gick inte att skriva in lösen. Jag försökte flera gånger.  Om man vill ha kvar sina filer som man inte har gjort backup på finns det ett alternativ i Linux att installera brevid det andra operativsystemet eller vad det heter på svenska. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer det bild på lösenordsrutan. Jag försökte fler än 3 gånger. Om man matar in sitt lösenord fler än 3 gånger på vissa andra ställen måste man starta om programhanteraren t.e.x.. Det kanske är så i denna lösenordsruta också...

I vilket fall som helst går det inte att få stor text där. Jag visste inte var jag hade min minikikare, dessutom var jag trött. 

/Maria

 

post-120863-0-67877900-1430996840_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det bara är du som använder datorn, ta bort att du måste skriva in lösenord för inloggning, så slipper du detta problem, det är ju bara när du måste in och göra något som ren admin som lösenord måste finnas, men då är du ju redan inloggad.

 

Jag loggar in utan lösenord i mina Linux-distributioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag  behöver inte logga in när jag ska starta datorn men denna lösenordsruta är tydligen speciell i Linux Mint Rebecka.  Den kommer dock bara fram ibland...Jag har  MX Anti X som root. Felet som jag gjorde var att jag valde log out istallet för quit. När jag väljer quit då kan jag välja shut down utan problem i menyn som kommer fram då. . 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag  behöver inte logga in när jag ska starta datorn  Felet som jag gjorde var att jag valde log out istallet för quit. När jag väljer quit då kan jag välja shut down utan problem i menyn som kommer fram då. . 

/Maria

Då är det ju bara att starta om datorn, så är ju detta problem löst.

Log out används bara när det är fler konton i datorn, som man skiftar mellan, så det är exakt som man gör i Windows. Så du tänker rätt.

 

Då är väl denna tråd löst, för dom sista raderna i ditt första inlägg, har ingenting med denna tråd att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det ju bara att starta om datorn, så är ju detta problem löst.

Log out används bara när det är fler konton i datorn, som man skiftar mellan, så det är exakt som man gör i Windows. Så du tänker rätt.

 

Då är väl denna tråd löst, för dom sista raderna i ditt första inlägg, har ingenting med denna tråd att göra.

Jag gjorde fel för att jag var trött helt enkelt.  :thumbsdown: Jag trodde att jag hade stängt av datorn tidigare. Men när jag kom in i mitt sovrum så var datorn på.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådant som händer, men då stänger jag denna tråd, anser problemet vara löst.

 

Flyttar tråden till Linux samtidigt.

 

Laso - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...