Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskrift till trådlös nätverksskrivare från IE11 i Win 8.1


bgjo

Rekommendera Poster

Har problem med att göra utskrifter till min trådlösa nätverksskivare från "skrivbordsversionen" av Internet Explorer 11 när jag är inloggad som Standardanvändare. Får endast ut noteringar i huvud och fot men i övrigt ett helt tomma blad. Om jag däremot växlar till Appversionen av IE 11, som startas från Windows Startsida, blir utskrifterna riktiga. Utskrifter från alla andra program som Word, Excel etc, fungerar också som de skall. Loggar jag däremot in som administratör fungerar det även att skriva ut från "skrivbordsversionen" av IE 11. Operativsystemet jag använder är Windows 8.1 och skrivaren är en Samsung SCX-3205W (Wi-Fi). Kanske någon har något tips? /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det hjälpte dessvärre inte. Mycket märkligt att det fungerar när jag är inloggad som administratör och inte när jag är inloggad som standardanvändare. Skrivaren hittas ju men utskriften blir tom bortsett från huvud & fot och rättigheterna finns. Dessutom fungerar det ju från IE som startas från Startsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du någonstans i skrivarens meny, om sådan finns, hitta någon standardknapp/inställning, om det är någon signal från skrivaren som gör detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga sådana inställningar. Endast egenskaper för skrivare. Blir för övrigt samma när jag skriver ut till en pdf-skrivare (BullZip).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen,

Fann till slut en lösning till mitt problem på Microsoft Community men lyckas tyvärr inte lägga in länken till denna i forumet.

Problemet har förmodligen uppstått i samband med flytt av användarmappar (Dokument, Musik etc) till en sekundär disk, då den temporära mappen %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low tydligen skadats. Lovar att lägga in länken till denna lösning när jag kommit på hur jag skall göra detta. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

Fann till slut en lösning till mitt problem på Microsoft Community men lyckas tyvärr inte lägga in länken till denna i forumet.

Problemet har förmodligen uppstått i samband med flytt av användarmappar (Dokument, Musik etc) till en sekundär disk, då den temporära mappen %userprofile%\AppData\Local\Temp\Low tydligen skadats. Lovar att lägga in länken till denna lösning när jag kommit på hur jag skall göra detta. /bgjo

Troligen det gamla felet när man använder IE11 som IDG nonchalerat sedan länge. Knappen "källa" uppe till vänster måste vara aktiverad. Se:

 

post-57552-0-95953400-1432110430_thumb.png

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Larsas,

Här kommer länken till lösningen för mig. Vi får se om den fungerar?

Observera att problemet inte har något att göra med att skrivaren är trådlös utan gäller för alla utskrifter från IE 11. /bgjo

Länk till Microsoft Community:

http://answers.microsoft.com/en-us/ie/forum/ie11-iewindows8_1/printed-pages-are-blank-print-preview-is-always/b3830bfe-8962-4f9f-99ca-7881ca56ed1a?rtAction=1432106848148

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...