Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
lubaebo

Anslut av 2 skrivare

Rekommendera Poster

lubaebo

Är det möjligt att ansluta 2 skrivare (HP8615 och Canon) till en dator?

Om ja - hur funkar detta anslutningen? Tack för svaret.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Snow

Det blev visst 2 datorer till 1 skrivare istället.

Går du in med Start-Enheter och skrivare så kan du där lägga till en skrivare men inte om du kör med USB anslutning. Då funkar det inte. Bara trådlöst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tune
Postad (redigerade)

Går du in med Start-Enheter och skrivare så kan du där lägga till en skrivare men inte om du kör med USB anslutning. Då funkar det inte. Bara trådlöst. 

Du kan visst installera flera skrivare på samma dator via USB. Använder ibland en dator med 3 skrivare via USB, problemet är att man ibland skickar utskrift till fel skrivare men det är en helt annan sak, fungerar gör det. Gränsen har jag för mig är 256 enheter samtidigt via USB.

Du kan i princip installera hur många skrivare som helst till en dator via USB. Det är inte konstigare att installera en än två skrivare men en måste vara vald standardskrivare.

Redigerad av Tune

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lubaebo

Du kan visst installera flera skrivare på samma dator via USB. Använder ibland en dator med 3 skrivare via USB, problemet är att man ibland skickar utskrift till fel skrivare men det är en helt annan sak, fungerar gör det. Gränsen har jag för mig är 256 enheter samtidigt via USB.

Du kan i princip installera hur många skrivare som helst till en dator via USB. Det är inte konstigare att installera en än två skrivare men en måste vara vald standardskrivare.

Tack för Ditt svar. Mycket intressant. Menar Du USB-Kabel eller USB-Wireless-Stick?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lubaebo
Postad (redigerade)

Tack för Dina svar. Jag skall gå in i bruksanvisningen.

Redigerad av Laso
Redigerat bort en citatdublett. Laso - Moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tune
Postad (redigerade)

Tack för Ditt svar. Mycket intressant. Menar Du USB-Kabel eller USB-Wireless-Stick?

Jag menar via USB-kabel men det är inget som hindrar att man har några skrivare via USB-kabel och några trådlöst via USB-Wireless-Stick?

Jag tror inte du hittar mycket i instruktionsboken om att installera flera skrivare. Bara koppla in skrivaren och kör drivrutinerna så fungerar det.

Var har du fått det ifrån att det inte skulle fungera med flera skrivare via USB.

Redigerad av Tune

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Snow

Det kom upp på min dator

post-127175-0-58060100-1430760629_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Det kom upp på min dator

Det betyder nog att om det är en USB-ansluten skrivare ska man inte använda funktionen "Lägg till skrivare" alls, utan bara ansluta skrivaren så kommer den att installeras automatiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lubaebo
Postad (redigerade)

Jodå det ska gå här är en bruksanvisning

http://tinyurl.com/mpkgaop

Jag har varit i adressen som Du skrev. Vad är detta? Ingenting med skrivare att göra!

Redigerad av Laso
Redigerat bort en citatdublett. Laso - Moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Snow

Nej det stämmer det skrev jag i inlägget efter! Läser man hela tråden ser man det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tune

Man behöver ingen bruksanvisning för att installera flera skrivare på samma dator, det är inte konstigare att installera 2 skrivare än att installera en skrivare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lubaebo

Det betyder nog att om det är en USB-ansluten skrivare ska man inte använda funktionen "Lägg till skrivare" alls, utan bara ansluta skrivaren så kommer den att installeras automatiskt.

Jag är ledsen men detta var inte för Dig och jag skickade ingenting till *Dig.

Kanske något datafel. Ha en trevlig dag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Laso

Cecilia kom med en kommentar på om varför Snow fick upp en ruta med info om skrivarinstallering, är väl inget konstigt med det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...