Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Så pigg dator som möjligt


Martassen

Rekommendera Poster

Martassen

Jag har en hpdator bärbar windows 8.1.

 

 

Jag har tagit bort en del vid autostart och jag har märkt att den har blivit något snabbare vid uppstarten. Vad kan jag mer göra för få datorn snabb och pigg? Vill ha den piggare. Jag stör mig på att ikoner i exempelvis kontrollpanelen tonas fram en och en ibland.

 

Jag har även tagit bort mycket onödiga mappar på skrivbordet.

 

Om det finns något jag kan stänga av inne i aktivetshanteraren!? Jag tänkte jag låter CreativeCloud vara kvar vid autostart.

 

Jag vill den ska vara så snabb och pigg som möjligt,

Se bifogade bilder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag vet inte om detta påverkar prestandan något märkbart men du kör en gammal utgåva av Nortons säkerhetsprogram. Norton 360 utgick förra året och har ersatts med Norton Security eller Norton Security with backup:

http://se.norton.com/360/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martassen

Jag har förlängt min nortonpremenumation förra veckan tror jag i 1 år för 599 kr. 

Vart går jag in för få senaste versionen? Jag ska ju liksom inte skapa en ny prenum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förlängt min nortonpremenumation förra veckan tror jag i 1 år för 599 kr. 

Vart går jag in för få senaste versionen? Jag ska ju liksom inte skapa en ny prenum.

Har du gjort, så borde du fått bekräftelse på detta, och då borde du kunna logga in på ditt konto, och därifrån kunna ladda ner din nya version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martassen

Jag var inne på norton center och körde uppdate.
Se bild. Men ser inget om namnen du nämnde!? 499 kr betalade jag förr förra veckan för 1 år.

 

Jag gick även in via bekräftelsemailet och gjorde uppdatering nu. Se bild.

 

Ser inget Norton Security eller Norton Security with backup

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martassen

Se bifogade bilder. Jag har loggat in men ser inget gällande namnen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske inte ens har sista versionen av Norton 360. Vad händer om du uppdaterar ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martassen

DEn säger som bifogade bilder. Du har den senaste versionen säger den mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martassen

Jag har tolkat det som programvaran heter Norton 360 hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel uppfattat.

Märkligt att den inte uppdaterar till nya versionerna. Jag hade avinstallerat den gamla versionen och hämtat testversion av den nya som ska fungera minst 30 dagar. 

 

Norton har bra Chat-funktion för support. Du borde efter inloggning på ditt Norton-konto via chat kunna be Norton att avaktivera den gamla versionen för att sen kunna aktivera den nya.

 

Antagligen avaktiveras inte den gamla versionen av Norton 360 bara för att du avinstallerar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte läst länken i inlägg 5 angående att Norton 360 läggs ner och ersätts av produkt med annat namn.

 

Edit: inlägg 2 var det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martassen

Jag hade en prem som jag förlängde innan mina dagar gick ut å jag kontakta då supporten på Norton å han sa att jag hade även 1 månad testperiod till godo av nåt slag. Sedan gick han in i min dator och greja lite genom att han styrde min dator ifrån sin.

 

Det verkar ju helknepigt jag ej får den som heter Norton Security när jag uppdaterar inne ifrån kontot. !?

 

Jag betalade då 499 kr för 1 år. För Norton Security läste jag nu 599 kr.

Det kanske var 30 dagar för Norton Security han mena då men missa uppdatera mig.

 

Det bästa är kanske jag tar ett snack med chatsupporten på måndag.

Chatten verkar stängd idag så tar ett snack med dom på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Du måste kontakta chatsupporten för att ändra ditt Norton 360 till den nya Norton Internet Security. Jag körde själv med Norton 360 tidigare men gick över till NIS och datorn blev snabbare. Det kan jag lova dig. Dessutom för du fler dagar att använde Norton på för NIS är lite billigare än N 360.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Norton 360 skall inte förväxlas med NIS (Norton Internet Security)som också skall ändras och bytas mot nytt, kanske redan skett.

 

NIS kan jag instämma i att den tar väldigt lite systemresurser i anspråk och fungerar på äldre maskiner med klen procesorkraft,

Dock skall väl NIS (Norton Internet Security) bytas mot ny variant, har jag för mig.

 

Man har möjlighet direkt inifrån programvaran att söka efter nya programuppdateringar som inte skall förväxlas med att söka efter nya antivirus definitioner och lokala upptaeringar, vilket görs automatiskt.

På NIS 2014 klickar man på Support fliken > Sök efter ny version och detta måste göras manuellt.

 

Och deras Chatt support är mycket bra, kontakta dom.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer bra Flyfisherman den nya heter Norton Security.

Men man kan inte uppdatera själv till denna version genom supportfliken "sök efter ny version" Det bara kommer upp att jag har den senaste versionen och den heter Norton Internet Security. Så det får bli när jag förnyar prenumerationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martassen

Innan det blir snurrigt:

Är Norton Security den nya versionen av Norton 360?

Är det Norton Security jag ska ha alltså?

Isåfall kontaktar jag supporten så jag får det uppgraderat till Norton Security

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får jag tillgång till Norton Security-tjänsten om jag för närvarande använder Norton AntiVirus, Norton Internet Security eller Norton 360?

 

Befintliga Norton-kunder som prenumererar på Norton 360-, Norton Internet Security- eller Norton AntiVirus-produkter kommer att erbjudas alternativ för att övergå till Norton Security-tjänsten vid en tidpunkt som meddelas senare.*

 

 

Vad kan jag göra tills dess?

 

Vi rekommenderar att du fortsätter använda din nuvarande produkt tills du får möjlighet att omvandla prenumerationen. Norton AntiVirus-, Norton Internet Security- och Norton 360-produkter kommer även i fortsättningen att få det bästa skydd Norton har att erbjuda.

 

Du kan också köpa en Norton Security-tjänst när din nuvarande prenumeration upphör (se till att först inaktivera automatisk förnyelse av din nuvarande Norton-produkt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt ditt första inlägg så kan man konstatera att:

 

Adobe CEF helper .exe tar rätt mycket CPU kraft. Finns en hel del på nätet om problem med den.

 

och

 

Opera.exe tar också mycket CPU.

 

Tror inte att Norton 360 orsakar några större problem. Jag har tidigare haft den installerad under några år utan att uppleva den som speciellt belastande på datorn. Det kan ju ändå naturligtvis vara så att Norton Security är bättre än Norton 360 och Norton Internet Security

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Innan det blir snurrigt:

Är Norton Security den nya versionen av Norton 360?

Är det Norton Security jag ska ha alltså?

Isåfall kontaktar jag supporten så jag får det uppgraderat till Norton Security 

Rätt uppfattat, lustigt att Norton fortfarande förlänger prenumeration på Norton360 när det var ett halvår sen den egentligen slutade säljas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Enligt ditt första inlägg så kan man konstatera att:

 

Adobe CEF helper .exe tar rätt mycket CPU kraft. Finns en hel del på nätet om problem med den.

 

och

 

Opera.exe tar också mycket CPU.

 

Tror inte att Norton 360 orsakar några större problem. Jag har tidigare haft den installerad under några år utan att uppleva den som speciellt belastande på datorn. Det kan ju ändå naturligtvis vara så att Norton Security är bättre än Norton 360 och Norton Internet Security

 

LARSAS

Ja precis.

 

Till att börja med; följ noga instruktionerna i detta inlägg #2

Klicka på bilderna så du ser.

för att försöka finna ut vad som egentligen är boven i dramat.

Posta nya skärmklipp.

 

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte använda kodnyckeln du har till Norton 360 Du måste köpa Norton Security och få en ny kodnyckel för att det ska funka. Jag kör själv Norton Internet Security alltså gamla versionen och jag tänker vänta tills jag får erbjudande om att uppdatera till Norton Security. Eller så får jag köpa Norton Security när mitt NIS har gått ut. Se mitt inlägg #19#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Alltså, jag hänvisar till inlägg #22 ovan

 

Innan vi vet vad som ställer till det, måste vi analysera problemet, för att sedan försöka finna en lösning.

Mvh

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...