Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Plötsliga bluescreens och freezande komponenter


relppaj

Rekommendera Poster

Tja datorvänner!

Jag köpte en egenbyggd dator av en polare för ca 2 år sedan och den har funkat helt ypperligt fram tills för någon månad sedan. Nu går den galant i nästan exakt 50 minuter, därefter börjar skärmen freeza då och då i nån sekund, mus och tangentbord tappar connection i nån sekund då och då, och tillslut efter nästan exakt 1 timmas spelande får jag en bluescreen med samma meddelande som ser ut såhär:
289zp5x.jpg

Efter denna bluescreen startar jag om datorn, den går galant i 50 minuter tills exakt samma visa börjar igen. Testat ställa klockan på 45min intervaller och startar om datorn varje gång, vilket gör att problemet är helt borta, men man vill ju kunna lira en hel CS-match utan problem eller lira en wow-raid utan att datorn kraschar 4-5 gånger...

Vad kan problemet vara? Och vad är möjliga lösningar? Testat installera om Windows, uppdatera alla drivrutiner och sådana enkla saker.
Kan tillägga att jag inte är expert gällande datorkomponenter och felsökning, kan lite grunder men that's it.

Tack på förhand!
Relppaj

Datorn består av:
Moderkort: ASUS Z97-A
CPU: Intel Core i5-4690K 3,5GHz (överklockad till 4,3 genom asus 5-way optimization)
Grafikkort: MSI GeForce GTX 760 4GB TwinFrozr GAMING
RAM: HyperX Fury DDR3 1600MHz 2x4GB

Behöver du mer info eller bilder eller liknande, bara skriv :)

post-136450-0-02916800-1430395307_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej och välkommen till Eforum.

 

Till att börja med, kör en minneskontroll för att ev. utesluta dessa eller konstatera att det är fel på någon minnesmodul.

 

Återkom med resultatet.

Guide - Minnestest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...