Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pirateplayer från SVT Play


Kalle Dator1

Rekommendera Poster

Sedan några dagar funkar inte Piratplayer. Vid start kopieras inte utklippets innehåll in där URL:en skall skrivas. Och om man då själv ser till att kopiera in lämplig URL så får man omedelbart "Ingenting funnet" när man trycker på hämta.

 

Är det bara jag som har problem, eller kan det löna sig att installera om programmet? Jag har installationsfilen kvar. (Hämtades hem 2016-06-19.) Jag vill vara försiktig med ominstallation ifall den kräver kontakt med hemsidan på något vis. Kanske onödig försiktighet, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalle Dator1

Hej !

Jag upplever samma sak !

 

PP fungerade så sent som slutet förra veckan (w13) då jag laddade hem två filer från SVT Play. Men - precis som du skriver - tog den inte upp länken omedelbart vid start och nobbade sedan med "Ingenting funnet" när jag försökte igår.

 

Kunde dock använda "Umans downloader" som t v fungerar oklanderligt....

 

Vänta några dagar och försök sedan igen, om det nu inte är ett snabbflyktigt program på SVT Play (ex. en film som bara ligger någon dag innan den tas bort...).

Tror inte att det är någon större fara installera om PP, men är det någon vajsing med hemsidan lär det nog inte löna sig....

 

Är det förresten någon som har börjat ägna sig åt Pirate Player sedan programkreatören tröttnade ?

Uppenbarligen sker någonting i det tysta, eftersom funktionen alternerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Kalle Dator1

Nu har inte PP fungerat på lång tid !

 

Är det någon som har försökt några åtgärder och lyckats få fason på programmet ?

 

Även Umans har uppträtt konstigt nu en tid. (Ska väl ligga eg. på annan tråd...)

Det har gått att köra "SVT-list-DL_2.1.exe" och få ett bra resultat.

Men "umans_webtv_downloader.exe" har lagt upp ett max på ett par minuter av vilket program man än avser ladda ner. Så man får bara dessa två minuter, sedan är det färdigladdat !

 

Har någon en aning om ifall det finns ny uppdatering. ?

Har inte gått in och kikat själv så länge som det ovanstående alternativet har fungerat.

Men när det också havererar så finns väl ingen utväg kvar längre...

 

Tacksam för upplysningar !

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hej !

 

Eftersom det nu var ganska länge sedan som jag kommenterade, eller frågade, om PiratePlayer, vill jag slänga ut en ny fråga om någon hört eller sett något nytt om denna hemladdare !

 

Jag laddar f n hem video kontinuerlligt från SVT Play, eftersom jag sällan har tid titta när de sänds, men använder då Umans, som ännu fungerar, osäkert hur länge. Men givetvis tacksam så länge den kan användas...

 

Men - som sagt - vore intressant höra om någon har några nyheter om PiratePlayer !

 

M v h

 

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...